Azután, hogy idén zsinórban harmadszor is megnyerte a Le Mans-i huszonnégy órást, búcsút inthet a hosszú távú versenynek a Porsche. Az Autosport című lap értesülései szerint a vállalaton belül vitáznak a folytatásról, és az sem kizárt, hogy már jövőre sem állnak rajthoz a legendás versenyen.
A német gyártó 2014-ben tért vissza Le Mans-ba. Akkor még nem jött a nagy eredmény, utána viszont egymás után három esztendőben is ők bizonyultak a legjobbnak a 919 Hybriddel. Idén és tavaly ráadásul drámai futamon diadalmaskodtak. Míg 2016-ban öt perccel a vége előtt hullott ki előlük a Toyota, addig 2017-ben elvesztették 1-es autójukat, a 2-es végül egyetlen körrel zárt Jackie Chan LMP2-es csapata előtt.
Érdekesség, hogy egy ideig házon belüli küzdelmet is folytattak az Audival, azonban a Volkswagen a fennálló nehézségek, és a dízelbotrány járulékos költségei miatt nem folytathatta két csapat finanszírozását. Végül a Porsche maradt bent, az Audi 2016 őszén bejelentette távozását. Most úgy tűnik, ők is követik a négykarikás márkát, és búcsút intenek.
A Le Mans-i verseny népszerűségének és az azt övező érdeklődésnek nagyon rosszat tenne, ha kiszállna a Porsche. Akkor ugyanis a Toyota maradna az egyetlen gyári csapat az LMP1-es csúcskategóriában. Erre némi csipkelődéssel mondhatnánk, hogy az előző két évet tekintve még örülhetnének is a japánok, hiszen végre meglehetne a vágyott győzelem. De azért a siker sem ugyanaz, ha csak privát együttesekkel küzdenek.
Ha a Porsche valóban lelép, ínséges évek következnek a Le Mans-i 24 órás szempontjából. Reményt adhat, hogy 2020-ban új szabályok jönnek, amelyek talán meghozhatják az autógyárak kedvét az induláshoz.