Nemrég felpörgette a villany Ioniq gyártását a Hyundai, de úgy fest, akkumulátorhiány miatt nem tudják kiszolgálni a vártnál nagyobb igényeket. Egy beszállító nem bírja a tempót.
Nem ok nélkül nyilatkozta a napokban Elon Musk, hogy rövid időn belül még több Gigafactory-ra van szükség. Pedig a Tesla-vezér csak a saját üzletköreinek (Tesla, Solar City, Powerwall) várható akkumulátor-éhségére gondolt, amikor előadta az USA kormányzói előtt, hogy a jelenleg világrekorder akkumulátor-gyára kevés, még két-három kell belőle. A világnak egyre több akkumulátorra van szüksége, és úgy fest, ez még olyan cégóriásokon is kifog, mint a Hyundai, amely a Kiával együtt a világ harmadik legnagyobb autógyártója és ott áll mögötte a brutálisan erős dél-koreai ipar.
A Hyundainak egy külső beszállítóval van problémája. A gyártó bő egy hónapja jelentette, hogy a vártnál annyival nagyobb a kereslet villanyos Ioniqjára, hogy megmásfélszerezi a gyártását. A termelés felfuttatása el is indult, csakhogy az akksi beszállítója, a szintén koreai LG Chem nem bírja a tempót. Az autógyárnak rövid időn belül több ezer 28 kWh-s lítium-ion-polimer akkumulátorra van szüksége a tervezetten felül, de az LG Chem hiába igyekszik, belső források szerint nem fogja bírni a tempót, még hosszabbra nyújtva ezzel a már most is 4-5 hónapos villany Ioniq várólistáját.