Az ötlet nem új, de a HCCI – a kompresszió-gyújtású benzinmotor – elvet eddig legfeljebb prototípus-motorokon tudták megmutatni, a Mazda lehet az első, amely szériagyártású motorban alkalmazza.
A pletykák szerint már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon megmutatják a közönségnek a Skyactiv 2 motorcsalád első tagját, amely már tartalmazza a HCCI technológiát is. Ennek a lényege, hogy a benzinmotor dízelként, kompressziógyújtással működik, amitől a hatásfok növekedését, és ezzel a fogyasztás érezhető csökkenését várják. Erről a motorról néhány éve már hallani lehet, ám az csak most derült ki, hogy a bemutatása az új Mazda 3-aséhoz kötik, amelynek a bemutatása lassan szintén esedékes, hiszen a jelenlegi autót már 2013 közepe óta gyártják, és a típus modellciklusa eddig is öt év volt.
Valószínű, hogy a Mazda 3-as következő generációja az aktuális modell műszaki alapjaira épül, csak a formatervet rajzolják át alaposan, így a típus legnagyobb újdonsága az új Skyactiv 2 benzimotor lesz, ám ez később a cég más autóiban is megjelenik majd.