Így kereshető pénz a villanyautóval
Az elektromos autózás nemcsak környezetbarát, de a világ energiagazdálkodásának is nagyon értékes kiegészítője lehet. Dániában most ezzel kísérletezik a Nissan.

A lényeg, hogy az autók – az elektromosak is – élettartamuk nagy részében állnak, ám az elektromos járművek akkumulátor-kapacitása ez idő alatt hasznos részévé válhat az elektromos hálózatnak. Ezért pedig szép összeget fizethet az áramszolgáltató. Egyelőre csak Dániában működik a konstrukció, de ott már most évi 1300 eurót – 396 ezer forintot – szedhet be néhány flottaüzemeltető, autónként, ami bőven fedezi az üzemeltetés éves költségét.
Ma még a villamosáram-szolgáltatók egyik komoly problémája a hullámzó energiaigény: nappal jellemzően sokkal több áramot fogyasztunk, mint éjjel, és jelenleg nem létezik olyan hatalmas akkumulátor, amely ezt a hullámzást valamelyest kiegyenlíthetné. Az elektromos autó erre tökéletes eszköz lehetne, ha elterjedne: éjjel felhalmozható benne az energia, aminek egy részét nappal – amikor egy tipikus, munkába járásra használt jármű csak parkol – visszajuttathatja a rendszerbe. Erre már a mai villanyautók is adnak lehetőséget: az aktuális Nissan Leaf például, a nagyobb, 30 kWh-s akkumulátorral 172 km-t tehet meg egy töltéssel, de egy tipikus európai ingázó nem megy 40-60 km-nél többet egy nap, azaz a tárolt energia kétharmada kihasználatlan marad. Ez pedig szolgálhat pufferként a nap legnagyobb fogyasztású óráiban az áramszolgáltató számára, úgy, hogy akár a nap vége felé, a hazaindulás előtti órákban az autókba visszatöltik az így elvett energiát, azaz az autó tulajdonosa nem is vesz észre az egészből semmit.
Eljött az ingyen autózás ideje – Nissan Leaf
Jogosan néz mindenki irigykedve. Ingyen parkolni, ingyen tankolni kiváltság. Kiváltság, amit meg lehet venni némi pénzért.
A Nissan most azzal kísérletezik, hogy a villanyautók ilyesfajta puffer-üzemmódja köré hogyan lehet működő üzleti modellt alkotni. Azt mondják, ha sikerül kidolgozni a részleteket, akkor szélesebb körben is elterjedhet a dolog, ami mind a villanyautó-tulajdonosok, mind az áramszolgáltatók számára hasznos lehet.
Becslések szerint 2040-ig durván a jelenlegi 300-szorosára nő majd a villanyautók energiafelvétele, és ezzel arányban az általuk tárolt energia mennyisége is. Jelenleg a világ energiafogyasztása mintegy 21 ezer TWh, a villanyautók ehhez képest mintegy 1800 TWh-t tárolhatnak, ami már nagyobb energiafelvétel-ingadozások kiegyenlítésére is elegendő lehet. Ezzel egyebek között csökkenthető volna az igények ellátásához szükséges erőművi kapacitás, vagyis összességében takarékosabbá lehetne tenni a Föld áramellátását, ha megfelelő mennyiségű elektromos jármű is részt venne benne.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
