Elektromos sportkocsit fejleszt a McLaren?
A tisztán elektromos energiával hajtott sportkocsiról a brit sportkocsigyártó hivatalosan még szót sem ejtett, az információ a brit sajtóból származik, de egyáltalán nem hihetetlen. A McLarennél a technológia rendelkezésre áll egy ilyen autó megépítéséhez, és vevőt is találnának rá, ez szinte biztos.
Az Autocar híre szerint, amely belső informátorra hivatkozik, valamikor 2022 körül dobhatják piacra az elektromos csúcsmodellt, azok után, hogy az elérhetőbb típusaik már megkapják a korábban beígért hibrid hajtásrendszert. A részleteket egyelőre persze nem ismerjük, de elméletben annak sem lenne akadálya, hogy az elektromos hajtással bőven ezer lóerő fölé tornásszák a szupersportkocsi teljesítményét, és mivel valószínűleg egymillió euró feletti árú autóról van szó, elvben annak sem lenne akadálya, hogy nagy hatótávolságot biztosító, akár bőven 100 kWh feletti energiatároló képességű akkumulátort építsenek be.
A technológia adott, legalábbis erre utal, hogy a következő évtől a McLaren szállítja majd a Formula E versenyautók akkumulátorait. Akkora Li-ion csomagokat, amelyekkel már egy egész versenyt meg lehet majd tenni, így szükségtelenné válik az autócsere, amely a jelenlegi futamoknak még része. Emellett talán a McLaren arculatába fér bele leginkább egy ilyen, tisztán elektromos sportautó bemutatása, a Ferrari, a Lamborghini vagy épp az Aston Martin konzervatívabb karaktere kevésbé viselne el ilyesmit.
Kisebb cégek persze már eddig is kísérleteztek ilyesmivel, ott van például a horvát Rimac, vagy a kínai NIO, amelyek már mutattak igazán erős, és egyértelműen működő elektromos sportautókat, de az esetükben egyelőre nincs igazán szó szériagyártásról. A McLaren lehet a második nagy név, amely villany-szupersportkocsit dob piacra, ha az Audi R8 e-Tront is ide számoljuk – és az első, amelynek a sportkocsija nyereséget hoz.