Úgy néz ki, a mindennapi használhatóság hiányosságai a meggyőződéses zöldeket is eltántoríthatják a villanyautózástól. Kiváló példa erre Johannes Remmel, a németorszégi Zöld Párt tagja, Észak-Rajna Westfalia tartomány környezetvédelmi minisztere, akin kifogott a Tesla.
Remmel nemrégiben több Model S-t kezdett használni mindennapi közlekedési igényeinek kielégítésére, de 43 út után visszaadta az autókat a forgalmazónak. Úgy tűnik, kiderült, hogy a Tesla hatótávja sok esetben egyszerűen nem elegendő: állítólag előfordult, hogy kénytelen volt 150 km után visszafordulni, mivel kiderült, hogy az autó akkumulátorában nem maradt volna elég energia a visszaúthoz. Egy másik alkalommal másfél órát késett valahonnan: ennyi ideig tartott az út hátralevő részéhez szükséges 10 kWh-t beletölteni az akkumulátorba, mivel épp csak egy lassú töltő esett útba.
Mindez elsősorban persze azt jelzi, hogy jelenleg még Németország sincs kellőképpen sűrű töltőhálózat a mindennapi villanyautózáshoz, illetve hogy a hatótávolság a nem megfelelő vezetési stílussal – mondjuk autópályán nagy tempót diktálva, klímaberendezést vagy fűtést használva – ugyanúgy drámaian csökkenhet, ahogy közel a duplájára növelhető lassú haladással. Így lehetséges, hogy a Model S P100D 540 kilométeres elméleti hatótávja a gyakorlatban sok esetben kevésnek bizonyult.