Egy pillanatra felvillan a VW jövője
Az I.D.Crozz egy újabb változatát láthatja a Frankfurti Autószalon közönsége. Egyelőre csak az autó egyik sarkát mutatták meg, így annyit már most bizton állíthatunk, hogy a tanulmány színét megváltoztatták a tavaszi bemutató óta.
Az autó a bal első karosszériaelemek alapján egyébként milliméterre azonos a Sanghajban leleplezett I.D.Crozz-zal, bár az új szín miatt nyilván látványosabb lesz a tető világos színe, amely tükröződésként szintén látható az újabb előzetes-videón. Valószínűleg az a Volkswagen célja, hogy az autóval az európai közönséget is megszondázza, így kiderül, hogy a forma, amit az elektromos szabadidő-autó számára kitaláltak, itt is tetszést arat-e.
A korábbi változat adatai igazán kedvezőnek tűntek: két villanymotor hajtja az ötajtós járművet, amelyek összesen 302 lóerő leadására képesek, és egy 83 kWh-s, padló alatti akkumulátorból nyerik az energiát. Ezzel az I.D.Crozz durván 6 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a hatótávja pedig 500 km. A gyártására ebben a formában azonban aligha kerül sor, hisz a szériaváltozat 2021 előtt aligha érkezik meg. Az I.D., a széria első darabja, a Golf-méretű ötajtós tucatmodell 2020-ban érkezik, ha minden a terveknek megfelelően megy.
Már az akkumulátor mérete is azt jelzi, hogy ha most küldenék gyártásba az I.D.Crozz-t, egyszerűen túl drága lenne: az új Nissan Leaf fele ekkora akkuval is vagy 25-30%-kal lesz drágább, mint egy hasonló méretű benzinmotoros modell. A VW kivárása ebben az esetben valószínűleg kifizetődő lesz, hisz az előrejelzések szerint a következő három-négy évben a Li-ion akkumulátorok ára számottevően csökkenhet.