Lexus: a konnektoros hibrid butaság
A Lexus európai vezérigazgatója, Alian Uyttenhoven beszélt egy interjú során a Lexus előtt álló akadályokról és lehetőségekről. Ebben szó esett a távolabbi jövőről, amely szerinte egyértelműen az elektromos modelleké.
Uyttenhoven szerint abban az esetben, ha a szén-dioxid-kibocsátási átlagot 75 g/km-re csökkenti az EU, akkor már a klasszikus hibridek sem jelentenek majd jó megoldást. „Kétfelé indulhatunk. A konnektoros hibridek, vagy a villanyautók felé.” - mondta, majd hozzátette, az előbbieket ostobaságnak tartja. A Lexus épp ezért a másik utat választja, és a jelenleg is kapható hibridek után egyből elektromos autókat kezd kínálni. Az első ezek közül egy viszonylag kisméretű, és elérhető modell lesz, amelyet nagy mennyiségben adhatnak el. A kijelentésben az az érdekes, hogy a Toyota már kínál konnektoros változatot a Priusból, amelyet mostanra szinte minden fontosabb piacon be is mutattak.
„Az európai prémium-piac durván a felét 40 ezer euró alatti árfekvésű modellek teszik ki. Ha drágábban adnánk (a villanyautót), az emberek hogy engedhetnék meg maguknak?” - tette fel a költői kérdést az igazgató, arra utalva, hogy miért tartja fontosnak, hogy az első elektromos modell ne egy nagyobb típus legyen.
A Toyota az utóbbi egy év során komoly lépéseket tett a villanyautó-fejlesztés felgyorsítására. Előbb külön részleget hoztak létre az ilyen irányú fejlesztésekre, majd nemrégiben szövetséget kötöttek a Mazdával és a Densóval az új villanyautók műszaki alapjainak kifejlesztésére. Ezektől a lépésektől azt várják, hogy az évtized végére bemutathassák első, gyártásra érett elektromos modelljeiket.