Partisan: ennél primitívebb terepjáró nincs
Első látásra nehéz eldönteni, hogy a Partisan One vicc-e, de nem egészen véletlen, hogy úgy néz ki, mintha játék volna. A legnagyobb előnye ugyanis az, hogy egyszerűen lapra szerelhető.
A katonai terepjárók világában nem ritkák a randa, vagy primitív formák, de a Partisan Motors első járműve bármelyik Hummernél vagy GAZ Tigernél borzalmasabban néz ki. Az acél zártszelvényekből hegesztett váz mindenütt csak derékszögeket tartalmaz, itt-ott kilógnak belőle a csavarok, és a vázat alkotó csövek tele vannak lezáratlan lyukakkal. Ám mindez nem véletlen: az orosz származású, de Németországban élő dr. Juríj Posztinkov mérnök, a cég alapítója ugyanis azt találta ki, hogy olyan terepjárót készít, amely minimális szaktudással összeszerelhető az alkatrészeket tartalmazó, nagyon kis helyre összecsomagolható alapkészletből, és ehhez még szakműhely sem kell.
Ez a megoldás ráadásul azt jelenti, hogy viszonylag egyszerűen készíthető a Partisan nevű árműből rövidebb és hosszabb változat, igény szerint, és bizonyos határok közt valószínűleg a szélesség növelésének sincs akadálya. Emellett a konstruktőr szerint három- vagy négytengelyes változatok összerakásának sem lehet különösebb akadálya. A vázon található lyuk-rengeteg sem céltalan: oda rögzíthetők a páncéllemezek, amelyekkel szintén rövid idő alatt felszerelhető a jármű.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a lapra szerelhető terepjáró, amelyből egy szabvány konténerben összecsomagolva akár öt is elfér, milyen műszaki alapokra épülhet, viszont a tervező nagyon biztos a járművében, olyannyira, hogy száz év garanciát is vállalna rá. Hogy ráharapnak-e a befektetők az ötletre, az persze kétséges, de ha tényleg tudja, amit ígér, a szuperprimitív terepjáró akár a világ hadseregeinek új kedvencévé is válhat.