A Concept-i még az év elején mutatkozott be a CES elektronikai kiállításon. Most ezt az űrkomp-jellegű szerzetet bővítik sorozattá: két másik, hasonlóan hideg fehér tanulmányt mutatnak be. Az Concept-i Ride még értelmezhető autóként, bár egy Smart méretű szerkezetről van szó, a másik, a Concept-i Walk viszont a gyaloglást kiváltó háromkerekű furcsaság, amely leginkább a Segway ellenfele lehetne.
Természetesen mind a két jármű tisztán elektromos hajtású, bár pontosabb adatokat egyelőre nem közöltek erről, csak annyit, hogy a Ride 100-150 kilométert mehet el egy töltéssel, a Walk pedig 10-20-at, nyilván a sebességtől és a használat egyéb körülményeitől függően. A Concept-i Ride autónak tényleg nagyon apró, a hossza 2,5, a szélessége 1,3, a magassága pedig 1,5 méter. Az utastér megközelítése Mercedes sportkocsi-módra felfelé nyíló ajtókon keresztül lehetséges, belül pedig hiába keresnénk kormánykereket vagy pedálokat: az autó irányítása a vezetőülés karfáiba integrált joystick-szerű fogantyúkkal lehetséges. Ezzel az ember persze csak a szándékát jelezheti, a manőverek kivitelezéséért már mesterséges intelligencia felel, amely egyébként önállóan is vezetheti a járművet.
A belső tér további érdekessége az ülésrendszer: a vezetőülés alaphelyzetben középen van, de ketten is beférnek a járműbe. Ilyenkor a sofőr ülése oldalra csúszik, és mögüle jön elő a második ülés, amely nyitott állapotban is hátrébb helyezkedik el vagy harminc centivel. Így vállteret spóroltak a tervező, biztosítva, hogy az 1,3 méter tényleg elég legyen két főnek. Együléses módban a Concept-i Ride-ba egy összecsukható kerekesszék is nagyszerűen elfér az autó hátuljában, ahová ilyenkor behelyezni is viszonylag egyszerű.
Érdekes ötlet a Toyota járás-helyettesítő megoldása is. A Concept-i Walk háromkerekű jármű, amelyre rá lehet állni, és a gyaloglásnál nem sokkal nagyobb tempóval lehet vele közlekedni. A szerkezet ráadásul kinyitható, így megnyújtható valamelyest a tengelytávja, ami nyilván nagyobb stabilitást jelent menet közben, de egész rövidre is összecsukható, ami viszont az elhelyezését könnyíti meg. Természetesen ez is képes az utasa beavatkozása nélkül elkerülni az akadályokat, azaz nincs rá esély, hogy véletlen oszlopnak vezesse valaki.
Az efféle jövőberévedő tanulmányok régóta szerves részei az autószalonoknak – a kérdés ilyenkor mindig az, hogy mennyi valósul majd meg belőlük. Egy picit reménykedünk benne, hogy addig nem jut el az emberiség, hogy a Walk-ra igazán szüksége legyen, hisz az azt jelentené, hogy néhány száz méter legyaloglása is nehezére esik a többségnek.