Érdekes, hogy a típus két éve még négy csillagot kapott, de akkor csak frontális ütközési tesztet végeztek vele. Most azonban kiderült, hogy oldalról érkező ütközés esetén egész védtelenek az utasok, ezért nem kapott a típus az ötből egy csillagot sem.
A becsapódás során a középső tetőoszlop behatolt az utastérbe, súlyos mellkasi sérüléseket jelentő terhelést mérve a tesztbábúkra, és az ajtó is kinyílt. A gyermekvédelmi pontszám valamivel jobb lett, három csillag, de itt is kiderültek hiányosságok, így például a gyenge Isofix rögzítési pontok.
A Ford nálunk is árusítja a típus egy változatát Ka+ néven, de az a tény, hogy a típus az EuroNCAP-nál három csillagot kapott, és nem nullát, azt jelzi, hogy az európai változat nem egészen ugyanaz, mint amit a LatinNCAP tesztelt, és amely Brazíliában Ka, más latin-amerikai piacokon pedig Figo vagy Aspire néven kapható.
Bár az ilyesmibe az autógyárak nem igazán engednek belátást, valószínű, hogy egyes fejlődő országokban forgalmazott modellekben az árcsökkentés érdekében akár a felhasznált acél minősége is eltérhet mondjuk egy európai vagy észak-amerikai kivitelétől, ami pedig jelentősen csökkentheti az autók passzív biztonságát is.