Jön a 750 lovas Corvette, a hangja már itt is van

2017.11.10. 17:07

Rendesen elszabadult a lóerőverseny az amerikai gyártók közt: a GM most 750 lovas gyári Corvette bemutatására készül. A ZR1 lesz a C7 sorozat legerősebb, és várhatóan utolsó tagja. A bemutató vasárnap lesz Dubaiban, de néhány kiszivárgott fotó révén már most láthatjuk a lényeget.

A következő Car and Driver szám néhány oldalát fotózta le valaki, és indította el az interneten, így láthatjuk, milyen változtatások várhatók a visszafogottabb Corvette változatokhoz képest. A címlapképen például jól látszik, hogy az extraként rendelhető ZTK optikai készlettel együtt mennyire radikális az új ZR1: magas és látványos hátsó szárnyat, első légterelőt és látványos fekete motorháztető-betétet kap az autó. Bár biztosat még nem tudunk az efféle részletekről, valószínűleg ezeknek az elemeknek legalább egy része karbonszálas műanyagból készül.

Ezzel együtt állítólag 63 kilóval nő a sportkocsi tömege az eddigi csúcsmodellhez, a Z06-hoz képest, bár ezt a plusz 100 lóerő teljesítmény várhatóan bőséggel ellensúlyozza. Az új, LT5 jelzésű V8-as motor ugyanúgy 6,2 literes, mint a Z06-ban dolgozó LT4, de a teljesítménye 750 lóerőre, a csúcsnyomatéka 922 Nm-re nő. Ezzel állítólag 3 másodpercen belül gyorsulhat az autó százra, és 11 másodpercen belül meglehet a negyed mérföld is. A vásárlók hatfokozatú manuális, és nyolcas automata váltót választhatnak az eddigi legerősebb utcai Corvette-be.

A GM-nél már elkezdődött a középmotoros Corvette utód fejlesztése, és két-három év múlva esedékes lesz a modellváltás is, így valószínű, hogy a ZR1 lesz a hagyományos építésű, orrmotoros Corvette -ek utolsó képviselője. A rajongók reménykedhetnek benne, hogy ezzel már nem lesznek olyan hűtési bajok, mint a korábbi csúcsváltozattal.

Ja, és itt meg lehet hallgatni, hogy szól az új V8-as, tényleg nem rossz.