Dupla turbót kapnak a négyhengeres BMW dízelek
A BMW Blog értesülései szerint rövidesen megérkeznek a kétliteres B47 dízelmotorok TÜ1 jelzésű, átdolgozott változatai, amelyek már teljesítik az Euro 6c szabvány előírásait.
A 18d és 20d jelzésű modellekben használt motorokra kétturbós feltöltőrendszer kerül: egy kisebb, változó geometriájú turbót és egy nagyobb, fix geometriájú feltöltőt építenek be. Ám a változtatás célja ezúttal nem a csúcsteljesítmény növelése. A teljesítmény mindkét esetben változatlan marad – a motor két változata továbbra is 150 illetve 190 lóerős lesz – bár részterhelésnél állítólag erősebbnek tűnnek majd az új motorok. A feltöltőrendszer átalakítása mellett a dugattyúk és dugattyúgyűrűk kialakítása is változik, és ez utóbbi változtatást a B37 jelzésű háromhengeres, 1,5 literes motorok, illetve a kétliteres B47 széria legerősebb, 231 lóerős változata is megkapja.
A változtatások nyomán a fogyasztás, és ezzel párhuzamosan a szén-dioxid-kibocsátás is csökken vagy 4-5%-ot – a pontos érték nyilván attól függ, hogy milyen karosszériába, és milyen hajtáslánccal párosítva építik be a motorokat.