A kis fogyasztás kulcsa eddig a dízelmotor volt, de a népszerű motorfajtának mostanság rossz a sajtója, és egyre több országban éri hátrányos megkülönböztetés. Nem csoda, hogy a Volkswagen is felpörgette az alternatív megoldások fejlesztését, amilyen az olcsó benzin-elektromos hibrid hajtás.
Rögtön két ilyen, 48 voltos feszültségű rendszert is készítettek, egyet gyengébb, és egyet erősebb villanymotorral. Ezeket egyelőre Golfokban tesztelik, de ez nem jelenti, hogy csak Golfok számára készültek volna. Mindkét változat benzinmotorja ugyanaz az 1,5 literes 150 lóerős turbós négyhengeres. A Mild Hybrid nevű változatban ezt egy 8 kW, azaz durván 11 lóerő teljesítményű szíjhajtású starter-generátor egészíti ki, amely azon kívül, hogy a stop-start rendszer alapjául szolgál, képes rádolgozni a főtengelyre, valamelyest növelve az autót hajtó nyomatékot, illetve motorfék-üzemben képes némi energiát visszatáplálni az akkumulátorba. Ezzel valamelyest csökkenthető az autó fogyasztása, bár az nem valószínű, hogy a rendszer akár csak megközelítené egy dízelmotor hatékonyságát.
Valamivel ígéretesebb a Mild Hybrid Plus nevű megoldás, ahol egy további 35 lóerős villanymotort kapcsolnak a hajtásba. Ez hajthatja az első vagy a hátsó kerekeket – ez utóbbi esetben részidős összkerék-hajtás is megvalósítható. Ez ugyan teljes értékű összkerék-hajtásként biztosan nem használható – már csak a viszonylag kisméretű 48 voltos akkumulátorok miatt sem – viszont a gyáriak szerint elég rá, hogy stabilizálják az autó kanyartulajdonságait, ha szükséges, illetve javítsák az autó dinamikáját, mondjuk intenzív gyorsítás esetén. Itt már megvalósítható a siklás-funkció is, ahol állandó sebességnél a benzinmotort lekapcsolják, és a gördülési- és légellenállás leküzdéséhez szükséges teljesítményt kizárólag a villanymotor biztosítja. A Plus rendszer már érezhető fogyasztáscsökkenést hoz, a VW-nél 4-5 deci megtakarításról beszélnek száz kilométeren.
A fejlesztés még zajlik, de valószínű, hogy a VW kétféle 48 voltos hibridjét hamarosan szériagyártásba küldik, és nem feltétlen csak a Golf méretű autók kaphatják meg a cégcsoporton belül, de a Polo és a Passat méretűek is. Ezzel együtt úgy néz ki, a VW egyelőre a dízelmotor-fejlesztésről sem mondott le: AdBlue adalékos szelektív redukciós katalizátorral, illetve NOx tároló-katalizátorral igyekeznek a károsanyag-kibocsátást még lejjebb szorítani, és ezzel piacon tartani a dízeleket, ameddig csak lehetséges.