Se a típust, se a bemutató idejét nem tudni még, de vállalati oldalról is arról beszélnek, hogy nagyon kell egy hibrid a francia/román márkának. Hamarosan már nem csak ciki, de drága is lesz a Daciának, ha kimarad a hibridezésből.
2021-től az eddiginél sokkal szigorúbbra veszi az EU az autók CO2-kibocsátását. Ha csak a gyártók nem kapják össze magukat nagyon etéren, két év múlva úgy repkednek majd itt a milliárd eurós bírságok, hogy arra komplett éves profitok mennek el. A Dacia helyzete se nem jó, se nem tragikus: tavalyi flottaértékével a tizenkettedik legszennyezőbb autógyártó az EU-ban. 120,8 gramm/kilométeres flottaátlaguk van, ami ha így marad azután, hogy teljes egészében életbe lép az új szabályozás, várhatóan 2,5 milliárd eurójába kerül majd a márkának évente.
A Bloomberg írt nemrég arról az értesülésről, hogy az átlag kibocsátását valamelyest enyhítendő, a korábbi ígéretekkel szemben a Dacia hamarosan tényleg elkezdi hibridesíteni a kínálatát. Óvatosan ugyan, de Olivier Murguet, a Renault kereskedelmi igazgatója megerősítette a gazdasági lapnak, hogy mozgolódás van ezügyben, de nem beszélt konkrétumokról. A legvalószínűbb, hogy a Dusternél kezdik majd a hibridesítést: sok fogy belőle és méretei miatt ráfér a villanyos segítség. A Nissan-Renault rokonság miatt egy ideje már szó van amúgy full elektromos Daciáról is, így a Bloomberg infói után csak az a kérdés, melyik kibocsátás-mentő alternatív hajtás jön előbb a románoktól.