A KTM X-Bow annak idején a lehető legrosszabb pillanatban érkezett, az utóbbi évtizedek legmélyebb gazdasági válsága előtt egy évvel, és ez meg is látszik a sportkocsi pályafutásán. Ám úgy néz ki, az osztrák motorkerékpár-gyártó nem mondott le a folytatásról, bár az alapkoncepción időközben fejlesztettek, nyilván az igényeknek megfelelően.
Erre utal legalábbis a legújabb KTM sportautó, a GTX. Ez az X-Bow egy egyértelműen nagyobb – legalábbis hosszabb és szélesebb – leszármazottja, amelyet kizárólag zárt pályás használatra szánnak, azaz rendszámot nem kap, így az ehhez kötődő korlátozások sem kötötték a tervezők kezét. A technológia persze ugyanaz, amit eddig is alkalmaztak: szénszálas fürdőkád-váz és szénszálas burkolat jellemzi az autót, amely összesen 1048 kilogrammot nyom üresen. Ez ugyan több, mint az eredeti X-Bow 700 kilója, viszont a nagyobb méretek mellett itt komolyabb a motor is – a kétliteres Audi turbómotor helyett a 2,5 literes öthengerest alkalmazzák, méghozzá 530 lóerőig húzva.
És persze van tető, illetve szélvédő. Az autóba való bejutás lehetőségét azonban nem a megszokott módon oldották meg. Az egész tető emelkedik felfelé, bár nem kizárt, hogy a karcsúbb felhasználók az oldalra nyíló oldalablakokon át is bejuthatnak a fülkébe.
A GTX egyébként versenyképes csomagnak tűnik, legalábbis az 1,98 kilogramm lóerőnként elég jól hangzik. Az autó emellett eleve homológ bukócsővel és Recaro versenyülésekkel érkezik, így adná magát, hogy éles versenyben is bevessék. Az azonban még nem derült ki, hogy lesz-e versenyautó-kategória, amelynek meg is felel, vagy tényleg csak pályanapos játszadozásra lesz jó. Ez utóbbihoz egy picit drágának tűnik: nettó 230 ezer eurós árat ígérnek, ami úgy 82 millió forint lenne átszámítva, de forgalmi adóval ez bőven a 100 millió feletti kategóriát jelenti.