Saab: újjászületési kísérlet.

2005.10.24. 17:23

Saab logo

Robert Farago amerikai újságíró rendszeres időközönként ízekre szedi a General Motorst, jelenleg a harminchatodik felvonásnál tart. A tizenötödikben rajzolt egy nagyívűt: ha a GM meg akarja tartani az összes márkáját, akkor abba kell hagynia a jelenlegi fantáziátlan újracímkézést és minden divíziónak egyedi autókat kell készítenie, amik legalább egy dologban jobbak minden másnál.

A Saabról például ezt írta: elő kell szedni a repülőgépgyártási gyökereket, a változatosság kedvéért halálkomolyan venni őket és minden autót úgy megcsináni, mint egy vadászrepülőt. HUD-dal, éjjellátó rendszerrel, repülőgép-szerű ülésekkel, és így tovább. "Mikor lesz ebből valami? Majd ha fagy," írta a végén.

Vagy mégsem?

Pénteken a GM bedobott egy sajtóközleményt , miszerint elindul egy új Saab kampány "Born From Jets" (Repülőgépekből születtünk) címmel, ami rávilágít a Saab eredetére. "A repülők vagányak - a sebességet, a kontrollt, a biztonságot, a minőséget és a megbízhatóságot szimbolizáják. Egyedül a Saabnak vannak ilyen gyökerei," mondta Jay Spenchain, a Saab egyesült államokbeli ügyvezetője. A kampányt a Lowe reklámügynökség készíti.

De tud-e változtatni az elöregedett dizájnokon és az újracímkézett Chevy Trailblazereken néhány, a képernyőn áthúzó Gripen?