Porsche Cayenne: csökkenő eladások

2005.11.28. 13:02

Elmúlt az újdonság varázsa, így lassan elpártolnak a vásárlók a Porsche terepjárótól. A típus legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban a legnagyobb a baj: az év első 10 hónapjában 26,5%-kal csökkentek az eladások. Bár a visszaesés részben az üzemanyagárak drasztikus növekedésének köszönhető, a Porsche emiatt legfeljebb 15%-os visszaesésre számított.

A helyzetet persze mindenki másképp ítéli meg. A Porsche amerikai részlegének képviselője szerint a Cayenne egyelőre jól teljesít, hiszen árengedmények és bármiféle felújítás nélkül sikerült a piacon maradnia, de ez lehet akár kincstári optimizmus is. A kereskedők és a független elemzők egy része azonban úgy vélekedik, hogy a Cayenne nem volt igazán jó húzás a Porsche részéről. Egyesek a típus megbízhatatlannak tartott elektronikus rendszerét is emlegetik, amelynek köszönhetően a J.D. Power felmérése szerint az átlagosnál csaknem kétszer gyakoribb a típus meghibásodása. Mások szerint egyszerűen arról van szó, hogy a szabadidőautót a Porsche minden igyekezete ellenére sem sikerült beilleszteni a márka arculatába.

Bármi is legyen az ok, az eladások tíz hónapja csökkennek, és nemigen akad, ami ezt a tendenciát megfordíthatná: a modellfrissítés csak 2007-ben esedékes. A Porsche egyetlen szerencséje, hogy időközben kijött a felújított 911-essel, illetve a vadiúj Cayman kupéval, így az eladások összességében tovább emelkedhetnek, és a magas profit sincs veszélyben, de ha a Cayenne továbbra is ilyen ütemben veszíti el a vásárlókat, az akár a típus létezését is veszélyeztetheti.