Bemutatkozik az Új Volvo S80-as

2006.01.30. 13:49


Galéria - kattintson a képre

Az S80-as első generációja még érdekességszámba ment 1998-ban: ez volt az első nagy Volvo, amelynél elhagyták az évtizedekig alkalmazott nehézkes dobozformát. Akkoriban mindenki meglepődött az íves formákon, mára azonban a Volvo egyenruhájává vált a gyáriak által csónakformaként emlegetett övvonal, a karosszéria vonalába simuló első lámpák és a jellegzetes felfelé szűkülő hátsó kialakítás láttán. Az új S80-as tervezésénél viszont nem változtattak a bevált megoldásokon. Az összes Volvo-stílusjegy hiánytalanul megmaradt a második generáción, bár az összhatás jóval könnyedebb, dinamikusabb lett, mintha az S60-ast használták volna szamárvezetőnek a tervezők. A tetővonal lágyabbá vált, a forma hangsúlya pedig előbbre tolódott a rövidebb farrésznek és a hosszú orrnak köszönhetően.


Galéria - kattintson a képre

Mindez persze nem csak öncélú játék: a hosszabb orra azért volt szükség, hogy V elrendezésű motorok is elférjenek benne. Ilyenből egyelőre egy kerül az S80-asba, az XC90-esből már ismert 315 lóerős, 440 Nm csúcsnyomatékú, 4,4 literes nyolchengeres. Emellett egy újdonságot is találunk az új Volvo motorválasztékában: egy új soros hathengerest, amely 3,2 literes, 235 lóerős és 320 Nm maximális forgatónyomatékot adhat le. A másik két motor már ismerős lehet a régebbi Volvókból. Mindkettő öthengeres és turbófeltöltéses, a benzines 2,5 literes és 200 lóerős, a D5 jelű dízel pedig 2,4 literes, 185 lóerővel. A gyengébb S80-asokból továbbra is lesz elsőkerék-hajtású változat, de az erősebb motorokhoz az első pillanattól négykerék-hajtás, és ha minden igaz, automata váltó jár. Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a hosszú hathengereshez passzoló nagyon rövid automata továbbra is négysebességes lesz-e, vagy sikerült a Volvo mérnökeinek még legalább egy fokozatot beilleszteni a szokatlan kialakítású szerkezetbe.


Galéria - kattintson a képre

A svédek meglehetősen szűkszavú előzetese egyelőre egyetlen különleges újítást említ, amely elsőként az S80-assal együtt lesz megszerezhető. A PCC, azaz személyi autó-kommunikátor szolgáltatásainak zömére remélhetőleg keveseknek lesz szüksége, ez a készülék ugyanis az autótolvajok dolgát hivatott megnehezíteni. Távolról is jelzi, ha az ajtók nyitva maradtak, ha bekapcsolt a riasztó, vagy ha valaki az utastérben tartózkodik, így a PCC-vel sokkal nagyobb valószínűséggel még idejében megakadályozható az autólopás.

A Volvo S80-as második generációjáról a hivatalos bemutatón árulnak el ennél többet, február végén a Genfi Autószalonon. Annyi már most is biztos, hogy a Volvo meglehetősen derűlátó legdrágább típusának jövőjét illetően: éves szinten legalább 50 ezer példányt szeretnének belőle eladni. Az autó a gyáriak szerint Észak-Amerikában, Németországban, Spanyolországban, Svédországban és Kínában számíthat igazán nagy érdeklődésre.