A Haldextől vesz összkerékhajtást a Hyundai

2007.11.26. 11:59

A koreai gyártó négykerék-hajtású személyautók fejlesztésébe kezdett, a Haldex negyedik generációs hajtásrendszerének felhasználásával.

A Hyundai gyakorlatilag ugyanazt a hajtásláncot alkalmazza majd, amelyet a Saab XWD néven mutatott be a közelmúltban. Ez annyiban különbözik a Haldex korábbi rendszereitől, hogy elektronikus vezérlésű, önzáró hátsó differenciálművet tartalmaz, és erőteljes gyorsításkor már az első kerekek megcsúszása előtt nyomatékot juttat a hátsó tengelyre. A Haldex-féle hajtáslánc egyébként csak akkor működik összkerékhajtásként, ha az alapértelmezésben hajtott kerekek kipörögnek, ezért leginkább személyautókban, és elsősorban aszfalton használt hobbiterepjárókban alkalmazható eredményesen.

A svéd cég elsődleges partnerei eddig a VW-csoport és a Ford márkái voltak: Haldex kuplungot szerelnek az összes négykerékhajtású VW személyautóba, az Audi A3 és TT típusaiba, a Skoda Octavia 4×4-esbe, az összkerékhajtású Seatokba és a Bugatti Veyronba, de az összes összkerékhajtású Volvóba, néhány amerikai Fordba, sőt, a Land Rover Freelanderbe is. Emellett a közeljövőben a GM Europe számos típusába is ilyen hajtáslánc kerül majd, köztük várhatóan az új Opel Vectrába is.