Új követő technológiák a Nissantól

2007.12.17. 11:36

Galéria - kattintson a képre

Múlt csütörtökön jelentette be a Nissan, hogy a Fuga limuzin következő generációjában két újfajta távolságtartó technológiát vezetnek be. Az egyik a világ első gázpedál-visszanyomással működő távolságtartó segédberendezése, a másik pedig a továbbfejlesztett intelligens tempomat. Előbbi működése meglepő lehet majd: amikor a szenzorok érzékelik, hogy lassítani vagy megállni kell, a szokott hang- és fényjelzéseken kívül a gázpedál visszanyomásával is figyelmeztetik a sofőrt arról, hogy ideje elkezdeni a fékezést. A rendszer a két egymást követő jármű relatív sebességét és a követési távolságot is meghatározza az első lökhárítóba épített jeladók segítségével.


Galéria - kattintson a képre

A Fuga másik újdonsága az intelligens követőelektronika, mely az autó teljes sebességtartományában működik 0 km/h-tól végsebességig. A rendszer szükség esetén képes teljesen megállítani az autót. Az új megoldás a navigációs rendszerrel is összeköttetésben áll, ami lehetővé teszi, hogy a soron következő kanyar ismeretében megfelelő kanyarsebességre lassítsa az autót a vezető beavatkozása nélkül, majd az egyenesbe visszatérve ismét az eredeti sebességre gyorsítson. A sofőr a műszerfalra helyezett gombokkal aktiválhatja az egyes rendszereket. Egyelőre Japánban kipróbálják a megoldások életképességét, és ha beválnak, akkor a későbbiekben európai modelleken is találkozhatunk az újításokkal.