A viccesebb autógyárak néha csinálnak ilyesmit: meghívnak egy rakat újságírót úgy, hogy nem árulják el, miről lesz szó. Ezek általában olyan bejelentések, amelyekért az ember egy lépést se tenne. Hátha mégis eljönnek sokan. Mondjuk egy facelift, két új krómcsíkkal, és hasonlók.
Megint egy titokzatos e-mail. Meghívjuk Önt egy eseményre, amelyen úgymond „a Citroën történetének új fejezete kezdődik”. Az ilyen dumát már nem veszi be az ember annyi pofára esés után.
A menetrend a szokásos. Találkozó, reptér, repülő, Párizsban újabb reptér, busz. A busz célba veszi a Concorde La Fayette szállodát, amely kicsit kopott kívülről, kicsit szürke, de impozáns és jól mutatja, milyennek képzelték a jövőt a hetvenes években a franciák. Nem messze tőlünk a Bois de Boulogne, azaz a Boulogne-i erdő, a transzszexuális és hagyományos prostitúció központja; a másik irányban pedig a legalább ennyi látogatót vonzó diadalív.
A szálloda 137 méter magas, a tetején lévő antennával pedig 190 – ha a Défense negyed felhőkarcolóit nem számítjuk, ez a város harmadik legmagasabb épülete, amelyben 950 szoba van. Ebből körülbelül 350-et vettek ki a külföldi újságírók számára. A szálloda menedzsmentje szerintem drukkol, hogy a Peugeot is megújuljon, és aztán a Renault is… elvégre nehéz időket élünk.
A szobám a 24. emeleten van, azon az oldalon, ahonnan a Sacré Coeur látszik a távolban. Rohanni kell, öltöny felugrik… és ekkor a nap sugarai a felhők közötti lyukon át megvilágítják a híres székesegyház környékét. Dögöljek meg, inkább elkések, de lefotózom! Legalább lett egy értékes képem is.
Időugrás, autóbusszal. A Champs Elysées-n vagyunk, az öltönyös csürhe a mozi előtt téblábol. Nem szabad eltéveszteni a bejáratot, rögtön a mozitól jobbra a Lido ajtaja, balra meg egy Mercedes-szalon. Nem vacak, ahogy egyik autószalon sem Párizs legfőbb sugárútján, van ilyenje a Citroënnek is, csak kicsit odébb, a negyvenkettes szám alatt. Egy a lényeg, középen kell bemenni, szigorúan a moziba.
Spanyol, kínai, francia, angol, orosz és magyar nyelvű Citroën-reklámok peregnek, amíg megtelik a terem. Legalább tízszer láttuk mindegyiket, transzformer korcsolyázik, táncol, satöbbi. És minden körben Sebastien Loeb is megszerezte aktuális vb-címét, újra és újra.
Majd elkezdődik a húszperces krimi, amely egész estét betöltőnek tűnik. A cselekménye annyira blőd, hogy nem részletezném. Egy Citroën-szalonban játszódik, ahonnan ellopják azt az autót, amelyet a sztori szerint Loeb mutatna be másnap a nagyérdeműnek. Mivel az összes említésre érdemes szereplőt felsoroltam, tessék kreatívan kitalálni, hogy ki a tettes. Ja, és az egészet úgy, hogy Loeb egy szót sem szólt, dramaturgiailag. Vagy ha szólt, akkor éppen járatták a C4 WRC motorját a háttérben, és elnyomta, mit mond. Kár, mert ha olyan zseniális színész, mint amilyen pilóta… vagy talán mégsem?
Villany föl, sajtós belibben, beszéd. Természetesen a filmben látott kereskedés már a Citroën új arculatát mutatta, az új logóval, amelynek – minő meglepetés! – ívesre hajlottak a szárai. És lecserélik a levélpapírt, névjegyeket, mindent, az új weblap Magyarországon aznap éjfélkor élesült. Állítólag egy ideje már ment rajta a visszaszámlálás, de nekem spéci nem tűnt föl, pedig párszor elnéztem oda adatokért. Szerintem a hazai közönség kibírta volna másnap reggel hatig, sőt, akár hétig is új embléma nélkül. Meg az új, „Créative Technologie” márkaidentitás nélkül is.
Kiderül az is, hogy a kereskedések teljesen átalakulnak, átlátszóak lesznek, a műhely jól elkülönül, satöbbi. A lényeg, hogy a kereskedőknek valószínűleg a zsebükbe kell nyúlniuk, sőt, kedvességre, gyorsaságra, pontosságra kell kényszeríteniük alkalmazottaikat: a szalonban például 3 percen belül szóba állnak majd az emberrel, a végén meg megköszönik az érdeklődést, kikísérik és elköszönnek tőle. Szóval, minden téren komolyak lesznek a változások.
Igaz, nem egyik pillanatról a másikra, nyolcezer értékesítési ponton. Szép is lenne. És új használtautó-brand is lesz, Citroën Select néven, bevizsgált autókkal, hétéves korig akár kiterjesztett garanciával, hogy a bizalmat erősítsék. Továbbá külön szekció foglalkozik majd a flottaügyfelekkel, Citroën Business néven.
Aztán felcsendül a válság szó, már más szájából, aki előadja, hogy a „mindig nagyobbat” elv a múlté, az embereknek inkább jobb cuccok kellenek majd. Pont olyan prémium izék, mint amilyen a Citroën nemesebbik DS sorozata lesz. Ennek első tagja villant fel a filmben, mint ellopott autó. Ez az autó egyébként a DS Inside tanulmány , amely a 2010-re ígért DS3 jelű Citroën formáit vetíti előre. Később jön a DS4, DS5 is – miközben a C1-2-3-4-stb. vonulat is megmarad.
Tehát a Cápa feltámasztásából csupán a DS név újraélesztése volt igaz, de itt maximum a marketing lesz forradalmi. Első lépésként megmagyarázzák, hogy a DS már nem a Déesse szóval (=istennő, déesz-nek ejtendő) játszadozás, hanem a Different Spirit (más szellem) angol szavak rövidítése. André Citroën pedig forog a sírjában.
Vetítés vége. A csürhe újra az utcán, ahonnan a párizsi BKV buszai szállítják a népet a Gabriel szálloda halljába. Ezt csak nálunk számítana szégyenteljes eseménynek, ott elég jók a buszok.
Ekkor még hátravolt az est java. Lapozzon, meg fog lepődni!

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
