Végre itt az új Matiz!

2001.03.02. 10:18
A genfi egyetem által készített felmérés szerint az 1924 óta évente megrendezett autószalon 160 millió svájci frankot hoz a genfiek konyhájára. - nyilatkozta a Tribune de Genčve napilapnak a szalon új igazgatója, Jean-Marie Revaz. Az átlagos látogató számára persze semmi nem változott; csúcsforgalom a városközponttól a Palexpoig, az autópályától a repülőtérig. A szervezők újsághirdetésekben kérik a látogatókat, hogy használják a tömegközlekedési eszközöket.

Azért érezhető némi igyekezet; a város főbb pontjain kijelzőket szereltek fel, ezek a szalon felé vezető utat jelzik. A térerő egyre nagyobb a szalonban; a Swisscom idén először megötszörözte a 900 és 1800 MHz-es mobilhálózat kapacitását. 39 új adót szerelt fel, ezek közül tizenhetet a Palexpoban. Ezen kívül 34 Mb/s-es madzagot is telepítettek, hogy gond nélkül internetezhessenek a kiállítók, az újságírók, és természetesen a kedves látogatók, akik újdonságokkal is el vannak eresztve szép számmal:

 
   
    Alpina B3 3,3 Allrad

A BMW 3-as szériáját teljesen felújították, csupa újdonsággal találkozik a BMW standon a látogató; az Alpina B3 3,3 Allrad négy kerék meghajtású, motorja 280 lóerős. A 316ti Valvetronic rendszerű motort kapott. Hangsúlyozzák, hogy ez az első autó, ami benzinnel hajtva annyit fogyaszt, mint egy dízel. 115 lóerejével 100 kilométeren mindössze 6,9 litert eszik!




 
   
    Trailblazer

A Chevrolet standján találkozhatunk a csak 4 ajtós kivitelben gyártott Trailblazer-rel. Ez a modell nagyobb, mint a Blazer, kategóriáját tekintve SUV, azaz Sport Utility Vehicle. 6 hengeres, 24 szelepes motorja 4,2 literes, 270 lóerős.




 
   
    Voyager

A Chrysler a Stratust kívánja helyettesíteni a Sebring-el, amit 2,7 literes, 203 lóerős V6 motor hajt. A Voyager-en is újítottak, egyrészt a kinézeten változtatgattak, de a kocsi utastere is tágasabb és csendesebb lett, továbbá nagyobb biztonságot és kényelmet ígérnek.


 
   
    Matiz

A Daewoo több új modellt is bemutat, ezek közül talán a Matiz a legfigyelemreméltóbb, hiszen kategóriájában ez a legolcsóbb.







 
   
    Civic Type R

A Honda nagy újdonságokkal rukkolt elő; a 3, 4 illetve 5 ajtós Civic-el, aminek ráadásul egy Type R verziója is létezik, ezt 2 literes 200 lóerős motor hajtja. Újdonság az egyterűek között a Stream, amit 125 és 150 lóerős motorral gyártanak.




 
   
    Thesis

A Lancia Thesis néven 5 méter hosszú, roppant eredeti tervezésű kocsit állított ki. A műgonddal megtervezett járműben légkondit, és ezen kívül számos kommunikációs eszközt találhat a kedves látogató.




 
   
    206CC

A Peugeot több újdonságot is kiállított; annak idején a 206-ba beleadtak apait-anyait, sokan kíváncsian várták, mikor jön folytatás. Jött is a 306-os, ezt idén a 307 követi, ami a szakemberek szerint elegánsabb, mint az eddigi Peugeot modellek. Ezen kívül megcsodálható a Peugeot 206CC, amire lassan kilenc hónapja várnak a megrendelők.




 
   
    911 GT2

A Porsche legerősebb járművét 911 GT2-nek hívják. Turbo motorja 462 lóerős, ennek köszönhetően 4,1 másodperc alatt gond nélkül felgyorsul 100 km/órás sebességre. Végsebessége 315 km/óra!!!




 
   
    Rover 75 Estate

A Rover három MG-újdonságot is kiállít, mindháromra jellemző a sportos dizájn; a legnagyobb az X10, őt követi a közepes méretű - ideiglenesen X20 néven futó modell, a legkisebb pedig az X30 nevet kapta. Sokan várták már Rovertől a 75 Estate-et, ami nem más, mint egy Rover 75 kombi változata.




 
   
    Avensis Verso

A Toyota Avensis Verso egyterű öt és/vagy hét személyes újdonság. Ezen kívül bemutatják a Celcia TS-t, amit 6 sebességes váltóval szereltek fel. A Celcia TS-t 1,8 literes 192 lóerős motor hajtja, a fordulatszámmérő piros zónája 8200 fordulat/perc-nél található. Ezen kívül a Yaris is új, 106 lóerős motort kapott.

Jean-Marie Revaz legnagyobb örömére az érdeklődés idén sem maradt el, az első nap statisztikáit a szervezők pénteken közlik az érdeklődőkkel.