A Greenpeace is megjelent

2002.03.11. 09:41
Újabb adatok érkeztek szalonnal kapcsolatban; a nyitás napján, március 7-én 38054 látogatót fogadtak. Aggodalomra semmi ok - nyilatkozták a szervezők, annak ellenére, hogy tavaly első nap 42430-an voltak kíváncsiak a kiállításra. A szervező gárda abban bízik, hogy idén sikerül a tavaly felállított 700 ezres rekordot űberolni.
 
   
   

Erre még van is esély, hiszen az olasz kiállítást - a torinóit - idén lefújták, ezért az olasz autó-rajongókra is számítanak (Ráadásul ezen a hétvégén nyílik a '99-es tűzeset óta lezárt, azóta felújított, Olaszországot Franciaországgal összekötő Mont-Blanc alagút). Természetesen mindenki boldog, hiszen a svájci konföderáció elnöke, Kaspar Villiger is ellátogatott másfél órás bámészkodásra. Pozitívan nyilatkozott arról, hogy a svájci háztartások 80 százaléka rendelkezik autóval, és üdvözölte a hírt (elvégre nőnap is volt), miszerint 1984 óta a jogosítványt birtokló nők száma 70 százalékkal emelkedett. S ha már itt volt, egy füst alatt megköszönte Genf kanton lakóinak, hogy igent szavaztak a hétvégén megtartott "legyen -é Svejc ENSZ-tagállam?" népszavazáson.

Az elnöki látogatás során váratlanul felbukkant a Greenpeace is, akik három dízeles gépjárműbe zárkózva tiltakoztak az üzemanyag káros hatásai ellen. Viszont olyan kevesen voltak, hogy senki nem figyelt fel rájuk. Mi sem, inkább a francia autóipar remekeire összpontosítottunk.

 
   
   

Az Espace concept a Renault jól bevált egyterűjének továbbfejlesztett változata. Szinte alig hasonlít az eredetire, kezd úgy kinézni, mint egy amerikai busz; hátracsapott hátsó ablakok, hatalmas lámpák. Belülről egyelőre tágas, de Renault felhívja figyelmünket, hogy a végső, piacra dobott verzió belső terét meg fogják változtatni.

 
   
   

A Peugeot nagyszerű sportautókat állított ki, ám egyelőre nem tudni, lesz-e sorozatgyártásuk. A piros vátozat neve Carreau (káró), a feketéé Pique (pikk). Áramvonalas karosszéria és érdekes formaterv jellemzi a kocsit; a motorháztető agresszív módon nyúlik a szellőzőnyílásra. A kiállított példányokat kétféle motorral szerelték fel; az egyik 2 literes 180 lóerős, míg a másik 2,2 literes, 175 lovas.

A Citroen érdekes autót hozott a szalonra. A neve Crosser, nem összetévesztendő a svájci Crossair légitársasággal. Szükség szerint átalakítható, repülni egyelőre még nem tud. Formáját tekintve leginkább egy buborékhoz hasonlít, amit itt-ott szögletesítettek. Ennek köszönhetően bármikor kombivá alakítható, vagy pick-uppá, ha a szükség úgy hozza.

 
   
    Osmose

A kormány középen kapott helyet, az első üléseken három személy utazhat. A koncepció csöppet hasonlít a hi-tech Citroen Osmose-hoz; hasonló megoldásokkal találkozhatunk ennél a járműnél is. (Az Osmose esetében elég merészek voltak a tervezők; minden hangsúlyt a kommunikációra fektettek; WAP telefon, az első és hátsó ülésen utazók audio -és videorendszeren keresztül érintkeznek egymással, komoly navigációs rendszerek, stb, stb...)