A Rover csoport az MG-től várja a vérfrissítést

2000.10.25. 11:32
Az ismét brit tulajdonba került Rover csoport a közelmúltban bejelentette, hogy a vállalat nevét MG Rover csoportra változtatják - jelezve ezzel is elhatározott szándékukat, miszerint a hagyományőrző Rover márka mellett, a fiatalos, dinamikus MG-nek is stratégiai szerepet szánnak a jövőben.
 
   
   

A régi-új cég a tulajdonosok szerint biztos pénzügyi tartalékokkal rendelkezik és nem is tagadják, hogy ez jórészt az előző tulajdonos BMW mintegy 3 milliárd fontos korábbi beruházásainak köszönhető. Szeptember végétől egyébként a Rover Birmingham-ben található gyárában készítik a 25-ös, 45-ös és 75-ös modelleket, valamint a szigetország legsikeresebb roadsterét, a legendás MG F-et.

Jövőre a tervek szerint az eddig négy autóból álló modellválaszték megduplázódik. A már futó modelleket 2001-től kiegészíti a Rover 75 Estate kombiváltozat, valamint három új, megvadított MG modell. Utóbbiak a márkatárs jelenleg gyártott típusaira épülnek majd, ám ez nem a Roverek felváltását jelenti, hanem azok dinamikusabb, az MG-hagyományokat képviselő kiegészítését.

Az MG sportos ambícióit mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a cégcsoport egy másik részlegén, a Lola Cars International Ltd-n keresztül a márka visszatér a motorsportba: jövőre egy MG-Lola versenyautóval kívánnak résztvenni a 24 órás Le Mans-i versenyen.

Az importőrök adatai szerint Magyarországon a Rover sikeres első háromnegyedt évet zárt idén: a tavalyi 261 darabhoz képest 2000 szeptemberéig 283 Rover talált itthon gazdára.

Nem panaszkodhat a volt tulajdonos BMW sem hazai eladásait tekintve, a tavalyi 305 autóhoz képest idén szeptemberig 410 járművet értékesítettek, ami 134 százalékos növekedést jelent. A 2000. év egyébként a BMW számára fennállása óta a legsikeresebb - azontúl, hogy viszonylag kis veszteséggel váltak meg a rossz befektetésnek bizonyult Rovertől, sorra döntötték meg eladási rekordjaikat: januártól szeptemberig több mint 616 ezer BMW-t értékesítettek világszerte.

A vezetőség mégsem felhőtlenül elégedett, hiszen épp a napokban kellett a cég történetében eddig példátlan módon mintegy 4500 R 1100 S típusú motorkerékpárt visszarendelniük a szervízekbe, hogy a kormány rögzítését megvizsgálják. A visszahívás oka, hogy egyetlen esetben a nagyfokú terhelés következtében a magasított kormány rögzitése meglazult.