Most akkor hogy is van?

2000.07.20. 13:17
Sziasztok! Engem az Index autós fórumában Boróka12 néven ismernek az amicarok rajongójaként. Engedelmetekel tennék néhány jobbító szándékú kritikai észrevételt. :-)

Elolvastam Bogád Zoltán 19-én kelt, Európában gyengül a GM című cikkét. Az írás megfelelő nyelvezeten íródott, közérthető, világos, de úgy érzem, a hangsúlyok kicsit az objektivitás rovására eltolódtak.

Idézek a cikkből:

"A General Motors (GM) második negyedévi nyeresége egy százalékkal növekedett - miután a világ legnagyobb autógyártója rendkívül erős konkurenciával volt kénytelen otthoni piacain is szembenézni, és ezért rendkívüli árengedményeket kellett adnia termékeire."

Az euro egy esztendő leforgása alatt elveszítette értékének negyedét(!) a dollárral szemben, így abszolút természetes, hogy a gyorsan devalválódó euro miatt az európai márkák egyre olcsóbbak lettek. Ez a világon mindenütt így van, éppen ezért nő meg az exportra szánt termékek versenyképessége.

"A különösen erős külföldi riválisok közé tartozik a tengerentúlon a német Volkswagen és a japán Toyota"

SZVSZ a Volkswagennek a "különösen erős külföldi riválisok" sorában ennyire elöl, a felsorolásban még a Toyotát is megelőzve kevés keresnivalója van. A Toyotán kívül a Honda is kb. kétszer annyi autót értékesített, mint a Volkswagen (Toyota 888,969 + Lexus 96,658 és Honda 854,670 + Acura 117,312), így a VW ezekhez képest "kismiska". :-)

Ugyanez vonatkozik erre is:

"Különösen erősek voltak a Volkswagen Jetta és Passat típusainak, valamint a Toyota Avalonjának az eladásai."

Tavalyi értékesítési eredmények:

"Szemelyautók:

Toyota Camry 448,162 Honda Accord 404,192 Ford Taurus 368,327 Honda Civic 318,308 Chevy Cavalier 272,122 Ford Escort 260,468 Toyota Corolla 249,128 Pontiac GrandAm 234,936 Saturn 232,570 Chevy Malibu 218,540

Light Trucks:


Ford F-Series 869,001 Chevy C/K 636,150 Dodge Ram 428,930 Ford Explorer 428,772 Ford Ranger 348,358 Jeep Grand Cherokee 300,031 Dodge Caravan 293,100 Chevy S-10 P/U 233,669 Ford Expedition 233,125 Chevrolet Blazer 232,140"

Elég kevés VW van a listán, így SZVSZ a japán típusok felsorolása JÓVAL közelebb vinne az igazsághoz, mint a németek indokolatlan emlegetése.

A másik általam olvasott és kifogásolt cikk 18-án, a A Honda motort szállít a GM-nek címmel látott napvilágot.

"A motorszállítási egyezségre azért volt szükség, mert a japán V6-osok könnyedén teljesítik a szigorú kaliforniai környezetvédelmi előírásokat, ami - úgy látszik - az amerikaiaknak nemigen sikerül." ???

Nem értem, miért ne sikerülne?

1. Én egy Pontiac Bonneville SSEi-t hajtok (3.8 liter, V6, kompresszor), amely simán ULEV minősítést kapott... Jó lenne, ha ezeket az információkat alaposabban ellenőriznétek közzététel előtt.

2. Botorság lenne azt feltételezni, hogy a világ legnagyobb autógyártója évi 90 ezer darab motorral képes lenne megoldani a környezetvédelmi problémákat.

3. Hathengeres motorokból a konszernen belül más, európai erőforrások is a GM korlátlan rendelkezésére állnak: 2.5 és 3.0 literes Opel (Cadillac Catera), Alfa Romeo és Saab motorok képében.

4. A Hondának is szüksége volt az Isuzu (szerintem gagyi) dízeljeire, valamint a OnStar ún. "háromgombos" GPS-ére.

Ennyi lett volna a kemény kritikából. :-)

Az újságot még csak most kezdtem el olvasni és eddig egészen elégedett vagyok vele. Nagyon szép és ízléses a megjelenése, a cikkírók felkészültsége és íráskészsége is kellemes meglepetés volt. Jól csináljátok, gratula!

Esetleg meggondolhatnátok egy ötletet. A mai autósvilág az elektronika térhódításának következtében tele van rövidítésekkel, melyeket nagyon sokszor még az autófanatikusok sem értenek meg (ABS, ABC, ASR, SUV, LEV stb...). Ezeket esetleg ki lehetne egészíteni egy kisebb fogalomgyűjteménnyel, így a Honlap egy újabb, informatív résszel gazdagodhatna.

Remélem, sikerült segítenem valamit...

Munkátokhoz nagyon sok sikert kíván: Boróka

Köszönjük az észrevételeket és az adatokat. Az autós szótáron (rövidítések, szakkifejezések) már nagy erőkkel dolgozik egy kollégánk. Az amerikai autó nagyszerű dolog. Üdvözlettel:

Winkler Róbert

A GM-cikkel kapcsolatban annyit szeretnénk megjegyezni, hogy az írást nem Bogád Zoltán készítette, hanem Szegő Iván Miklós - ezt utólag javítottuk oldalunkon. Ugyanakkor Boróka adatai tavalyiak, míg a cikk a 2000. második negyedévi eladásokra vonatkozott. A cikk több megállapítása - mint az olvasható is írásunkban - a Bloomberg hírügynökség elemzésére támaszkodott. A Volkswagen adatai miatt telefonáltam Wolfsburgba, de már senki nincs a központban, holnap visszahívnak.

Sz. I. M.