Hétvégi programok

Chopperek, veteránok, hotrodok és márkatalálkozók

2008. április 11., péntek 15:08

Itt van például a 12. Magyar Motorépítő Bajnokság és az Első Magyar hot rod autóépítő Bajnokság , mindez egyben, a Népligetben, az Építők Sportcsarnokában. Egyedi építésű chopperek rogyásig, sokkal érdekesebb leosztásban, mint amiket a Discoveryn mutatnak, tavaly például vagy négy Zaporozsecből épített chopper is volt. És idén is lesznek hotrodok. Állítólag itt mutatják be az újjáélesztett Pannóniát is, de ezt a szakmában tudtommal senki sem hiszi el. Amiért én kimegyek, az a tavalyi Európa-bajnok motor, a Sapka Művek Time Machine nevű alkotása, amilyet még tényleg keveset látott a világ.

Az Építők Sportcsarnok a Népliget vasút felőli oldalán van, a Vajda Péter utcán kell bejönni a Hungária körútról, majd jobbra kell fordulni. Elég rendesen ki szokták táblázni.

Programok:

11 óra: nyitás, zsűri megbeszélés
12 óra: Rock’n Rock Cats koncert
13.30: a Bamakós Velorex kalandjai
14 óra: az EB magyar résztvevői
14.30: oldalkocsis Pannóniával az Olimpiára
15 óra: All In koncert
16.30: Ticci rockabilly divatbemutató
17.00: bemutatkozik az új Pannónia!
17.50: sorsolás a szavazatot leadók között
18 óra: díjátadás
20 óra: a rendezvény vége
Belépődíj: 2000 Ft

A félmeztelen csajos képen a tavalyi győztes, a Radical Garage Poison nevű építménye látható, ez is ott lesz 60 motor és 12 autó között.

A másik kötelező program a II. Oldtimer Expo a budapesti Vasúttörténeti Parkban. 5 ezer négyzetméterenszámos, eddig be nem mutatott szerzemény is felbukkan. A több mint 220 a buszok, motorok, kerékpárok és katonai járművek, sőt meg lehet nézni az idehaza bevetett mentőautókat - a korhű felszerelésekkel együtt. Pezsgőbontásra is lesz ok: 60-dik születésnapját ünnepli a Citroën CV2. Az évforduló tiszteletére a kacsások önálló kiállítási területet kapnak. Eddig soha nem látott, különleges darabokat ad kölcsön a Közlekedési Múzeum is. Az 1936-os, 110 lóerős Delahaye már a maga korában szép, 169 km/h-s sebességre volt képes. Lesz egy Ford T-modell is. Az Országos Mentőszolgálat Kresz Géza Mentőmúzeuma pedig néhány régi mentőautót mutat be teljes menetfelszereléssel.

Lesz itt is legalább egy motor, egy 20-as évekből származó Harley Davidson, amelynek technikai megoldásait metszeten keresztül láthatják. Természetesen a gyerekekre is gondoltak, akiket mindenféle gólyalábas szerzeteknél lehet letámasztani, és minden nap este 6-ig kipróbálhatják a Vasúttörténeti Park számos szolgáltatását. Felnőtt jegy 1500 Ft, a gyermek 900 (4-12 éves korig), és persze megint a négy év alattiak járnak jól, mert ők ingyen randalírozhatnak a Vasúttörténeti Parkban, a 14. kerületi Tatai út 95-ben.

A Veterán Expot a sajtó premier előtt meglátogathatta, Rácz kolléga ki is ugrott, és körbekattogtatta a csarnokot, meg a csarnok melletti sátrat. Legeltessenek egy kis szemet a galériában !

Harmadik, majdnem kötelező programjavaslatunk a Trabant-Wartburg Klub Tavaszi Találkozója szombaton, a Budapest Kongresszusi Központ parkolójában (XI. kerület, BAH csomópont, Hegyalja út-Jagelló utca sarka) . Gyülekező 9-től, programok 10-től.

A Mini felvonulás tervei szerint 70 Mini vonul majd végig szombat délelőtt Budapest utcáin. Fél 11-kor kezdődik és a Hősök terétől a Szentendrei úti márkakereskedésig tart majd, érintve az Andrássy út, a Deák tér, a Bajcsy-Zsilinkszky út, a Margit híd, és a Kolosy tér pontjait. A helyszín végcélját egy, a parkolóban 15 méter magasságban felfüggesztett műanyag MINI jelzi majd. A rendezvényen lesz mindenféle píár-dolog, amit most nem részleteznénk.

Lesz még egy olyan is, hogy a Nissan Z Club Hungary alapításának 5. évfordulója alkalmából rendezendő évadnyitó. Szombaton 10.00-14.00-ig a budaörsi Nissan Gablini márkakerekedés területéről csak Karotta fog majd fájón hiányozni, akinek már két Datsun Z-je is van, mert a minap valahol az agglomeráció egy setét bugyrában felhajtott még egyet, úgyhogy szentül állítja, a kettőből csak összekalapál majd egyet.

Lesz aztán egy bogártalálkozó, amire nem vállalunk garanciát, mert inkább a PR-jelleg tűnik dominánsnak. A lényeg: április 12 10:00 – 18:00 óra között több száz VW veteránautó, "VW mozifilmek" (Üvegtigris I., II., és a Kalandorok). Idézet kövewtkezik: "A nap végét 17:00 órától egy fergeteges koncerttel koronázzuk majd meg, ahol a fellépő vendég az EFFETA együttes!" A helyszín: Porsche Buda, Budapest 11. kerület, Prielle Kornélia utca.

És igen, nekünk is feltűnt, hogy kizárólag budapesti programokat ajánlunk. Ez hamarosan megváltozik, elindul rendes programajánló rovatunk. Ha valakinek autós programja van, amire másokat is vár, küldjön emailt Asztalos Angéla kolléganőnknek ide .

A Totalcar címlapjáról ajánljuk

18+ Kacsa vagy Bogár?
Kacsa vagy Bogár?
Mindkettőt a második világháború előtt készítették, mindkettő olcsó, népautó. Mégis rettenetesen mások.
Öreg az izzó, kicseréljük?
Mintha rosszabbul látnék sötétben vezetve, vajon a szemem öregszik, vagy az izzó gyengül? Érdemes az öreg izzót kicserélni újabbra?
18+ Vázlatokon a legdurvább gyári Golf
Összkerék-hajtással és 400 lóerős motorral a kategória leggyorsabb autói közé tartozik.
Ez szívja le Paksot
Magyar fejlesztés a műanyag elemekből épült busz, és ez tíz év múlva sem kormol.
Teszt Radar a pápaszem helyett
Ledobta a szemüveget, mégis mindent lát. Nincs jogsija, mégis a sofőr helyett vezet. Mi az?
A teleobjektív a rendőrség új fegyvere?
Akár hétszáz méterről kiszúrjhatják vele a mobiltelefonálókat, a biztonsági öv nélkül vezetőket – esély sincs elkerülni a büntetést.
Nepper Szabad használt Cruze-ot venni?
Fabiámat cserélném tágasabbra kétmillióig. Nagy szedán és egyterű is szóba jöhet.
Mikor lesz már harmadik rendszám?
Változott bármit a helyzet? Van remény arra, hogy jogszabályi szinten rendet tegyenek a megfelelő szervek valaha is?

h i r d e t é s

Totalcar áruház

olajnyomás kapcsoló
SUZUKI SWIFT 1.3 GTi/GXi Ferdehátú 1986-1989
1554 Ft
zárófedél, hűtő
SUZUKI CAPPUCINO 0.7 Kabrió 1992-1995
4580 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI WAGON R+ 1.3 4WD egyterű 2001-2013
2070 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

No more BMW for this bloke
Originally priced at slightly over 100,000 Euros, today you can pick up a 2006 BMW M6 for less than one third of that. There are plenty of cars on sale to choose from, many appearing to be well kept, with low mileage to boot. Too nice to be true? Exactly.