Volkswagen Innovációs Nap

Wolkswagen, a fellegkocsi

2008. július 6., vasárnap 08:25
Biztosan volt már ennél érdekesebb Volkswagen Innovációs nap is. Ezúttal sajnos csak egy igen velős termékbemutatót láthattunk, de legalább fogyogat a Passat CC.

A prezentáció minden egyes kockájának láblécében Wolkswagenként szerepelt a márka. Legyünk jóindulatúak és tételezzük fel, hogy szándékos: a Wolke németül felhőt jelent, nyilván valami olyasmit akart kifejezni a prezentáció létrehozója, hogy a Volkswagen innovációi a fellegekbe repítik az embert.

E fellegekbe repítő újítások egy része a Passat CC-ben mutatkozik be, de még mielőtt rátérnék ezek ismertetésére hadd időzzek el kicsinyég a CC elnevezés értelmén. A járatlanok azt gondolhatják, kupé-kabrióról van szó, ám nem ez a helyzet. Esetünkben a két C comfort coupét rejt, azaz olyan kupét ígérnek, mely a limuzinok kényelmét nyújtja.

Az utóbbi időben az autógyárak szívesen mondják bármire, hogy kupé, én mégis – bizonyára végtelen rugalmatlanságról tanúbizonyságot téve – azt gondolom, a kupé karosszériaforma kétajtós kialakítást takar, vagy legalábbis kéne takarnia. Csak azért írom mindezt, mert a CC és a limuzin Passat között a felületesebb szemlélőnek elsőre nem biztos, hogy feltűnik a különbség, így e modellváltozat esetében a kupé elnevezést már a tradíciók sárba tiprásának érzem. Ezt figyelembe véve már nem annyira lehetetlen elképzelni, hogy ez a kupé valóban a limuzin kényelmét nyújtja, ám miután az ember ezt elképzelte, és beül az autóba, rögtön meg is győződik az ellenkezőjéről.

A hátsó ülésen vett próba tanulságaként elmondhatom, hogy a lábtér valóban bőséges, ám 176 centiméteres magasságommal is tagadhatatlanul kupés hangulatba kerültem, már ami a fejteret illeti. Van tehát egy kupé elnevezésű autónk, amely valamelyest dögösebb vonalakkal rendelkezik, mint a limuzin, lábtere tényleg megfelelő, fejtere hátul nincs, egyébként meg nem kupé. Kissé zavaros, de szemmel láthatóan csak a magamfajtának, ugyanis a tájékoztatás szerint 150 darab autót már előrendelésben eladtak.

A Passat CC-ben valóban benne van minden, és bizonyos tekintetben még kis plusz is, amit a presztízsmárkák felső kategóriás modelljeiben megszoktunk. A legfontosabb a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely ebben a modellben mutatkozik be a VW konszern járműveiben. A rendszer az esőérzékelő közelébe épített kamera segítségével működik. Ennek sajnos megvan az a hátránya, hogy ehhez az extrához nem lehet fűthető szélvédőt rendelni. (Ezek szerint nem érné meg a kamerát is figyelembe vevő fűtőszál-elrendezéssel rendelkező szélvédőt fejleszteni és gyártani.)

A Lane Assist 65 és 250 kilométer/óra sebesség között működik. Amennyiben az autó úgy lépne át útburkolati jelet, hogy a vezető nem indexel, maximálisan 3 newtonméter kormánynyomatékkal igyekszik a helyes útra téríteni a járművet. Bizonyos helyzetekben rázni is képes a kormányt, hogy felhívja a vezető figyelmét, és ugyanezen céllal egy buzzer is megszólalhat, ha már úgy tűnik a vezérlőelektronia számára, hogy nagyon alszunk vagy nincs a kormányon a kezünk.

Szintén a CC-ben debütál a Volkswagen adaptív futóműszabályzó rendszere is, amely a csillapítás és a kormányrásegítés folyamatos változtatásával teszi egyszerre sportossá és kényelmessé az autót. Szó mi szó, ennek a rendszernek igencsak ideje volt már a Volkswagen háza táján, ezt a modellt pedig lehetséges, hogy egyenesen ciki lett volna e számomra kérdéses hasznosságú felszerelés nélkül piacra dobni.

A Volkswagen Park Assist rendszere is elérhető a CC-ben, amelynek segítségével az autó a haladási irányával párhuzamos parkolóhelyre képes automatikusan beállni, csak a gázt és a féket kell működtetnünk. A manőverezésnél maradva okos és érdekes újítás, hogy a tolatókamera csak akkor bújik elő, ha szükség van rá, így nem koszolódik olyan könnyen, a nagyon szellemesen a Volkswagen emblémába épített hátsó szem. A rendkívül gazdag lista részét képzi az adaptív tempomat is, amely akár egészen álló helyzetig képes fékezni az autót.

Érdekesség, hogy a CC alapfelszereltségéhez Continental ContiSeal gumiabroncsok járnak. Ezekben a gumikban egy tömítőanyag van, így a gumi önműködően eltömíti az öt milliméternél nem nagyobb átmérőjű szög vagy csavar által okozott lyukat, még akkor is, ha azt kihúzzák a gumiabroncsból. Gyakorlatilag azon az elven működik mint a defektjavító "spray", csak ebben az esetben a tömítőanyag már a gumiban van gyárilag.

Három benzines motor választható, 160 illetve 200 lóerős TSI, valamint az összkerekes változathoz a 300 lóerős V6-os. Dízelből 140 lóerős és 170 lóerős TDI áll rendelkezésre. A CC-nek még egy érdekessége van, nevezetesen a váltója. Választható a legújabb fejlesztésű hétsebességes DSG váltó is, igaz kizárólag a 250 newtonméternél alacsonyabb maximális nyomatékú motorokhoz társítva. Az írás szerint ezzel a váltóval a manuálishoz képest akár 12, a hidrodinamikus automatához képest pedig akár 20 százalék üzemanyag-megtakarítás is elérhető.

Az extrázástól eltekintve egyetlen felszereltségi szinten kapható CC a 140 lovas, 2 literes dízelmotorral a legolcsóbb, 7 884 200 forintot kell leszurkolni érte. A Volkswagen tervei szerint 400 darabot el fognak adni belőle sőt, mivel az eddigi megrendelések optimizmusra adnak okot, így az sem kizárt, hogy ennél több CC talál majd gazdára.


h i r d e t é s

Totalcar áruház

hosszbordás szíj
SUZUKI SWIFT 1.3 Ferdehátú 2005-2013
3182 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI X-90 1.6 i 16V 4x4 nyitott terepjáró 1995-1997
1938 Ft
tömítőgyűrű, főtengely
SUZUKI SAMURAI 1.3 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2000-2004
1298 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The last rock’n roller
This is the car we used to think it ceased to exist. It’s unavailing, hard to understand for the common man and every push on the throttle kills one baby-seal at Antarctica.