Hendikepet szerezni könnyű, leadni annál nehezebb. A legjobb pilóták az egész évet némi pluszsúllyal abszolválják, ám távolról sem mindegy, hogy 10-20, vagy esetleg 60-80 kilóval terhelik a versenyautót. Hat versenyhétvége, azaz 12 futam után 14 pilótának lesz pluszsúly az autójában a következő versenyen, ebből 5-nek 60 kiló, vagy több.
Augusto Farfus szenzációsan teljesített a mexikói versenyen , Pueblában. Az egyik futamon második lett, a másikat megnyerte, így azonnal ott termett a bajnokság élén. A brazil pilóta jelenleg 46 ponttal holtversenyben a második. A hirtelen feltámadás rengeteg erőt ad az alfás versenyzőnek, ami jól jöhet, hiszen minden erejére szükség lesz, ha a következő versenyen, Brnóban jól akar szerepelni. Farfus 156-os Alfája a maximális 80 kilogrammos hendikeppel áll majd rajthoz Csehországban.
A SEAT Sport pilótái közül James Thompsont sújtja leginkább a hendikepszabály, a brit versenyző plusz 70 kilóval fog versenyezni legközelebb. Dirk Müllernek 65, a másik BMW-s top pilótának, Andy Priaulxnak 60 kilóval terhelik majd az autóját. Az N.Technology csapat fejlődését mutatja, hogy Farfuson kívül Gianni Morbidelli is meglehetősen nagy hendikepet tudott összeszedni, az olasz pilóta 60 kiló pluszsúlyt kap majd szeptember 3-án.
Hendikep a WTCC-ben
a brnói versenyhétvége előtt
Augusto Farfus, Alfa Romeo 156:
80 kg
James Thompson, SEAT Leon:
70 kg
Dirk Müller, BMW 320si:
65 kg
Andy Priaulx, BMW 320si:
60 kg
Gianni Morbidelli, Alfa Romeo 156:
60 kg
Salvatore Tavano, Alfa Romeo 156:
35 kg
Peter Terting, SEAT Leon:
35 kg
Rickard Rydell, SEAT Leon:
30 kg
Jörg Müller, BMW 320si:
25 kg
Gabriele Tarquini, SEAT Leon:
25 kg
Yvan Muller, SEAT Leon:
15 kg
Jordi Gené, SEAT Leon:
10 kg
Tom Coronel, SEAT Leon:
10 kg
Alain Menu, Chevrolet Lacetti:
5 kg