Az élet Loeb nélkül

2006.10.16. 19:30

Olyan volt a verseny, mintha Loeb nem lett volna ott. Persze nem is volt, csak épp semmi más változás nem látszódik az eredménylistán.

A kartörése miatt otthon ragadt versenyzőt Colin McRae helyettesítette a soron következő világbajnoki futamon, de sajnos az öreg - egyébként a legfiatalabb világbajnok 1995-ből - róka nem nagyon tudott labdába rúgni, és fellépése még csak a felejthetőség határát sem érte el. Sokkal inkább észrevétlennek nevezném produkcióját, amiben azért a kevés teszt, és műszaki probléma is közrejátszott.

Nem kezdődött simán a dolog, az első két gyorsaságit csuklóból törölték, mivel olyan köd volt a - ráadásul - tökig sáros pályákon, hogy jobbnak látták nem versenytempóban ráengedni a mezőnyt a láthatatlanságra. Szóval az első nap a harmadik szakasztól kezdődött csak el. És innentől fogva Grönholm kezdődött Grönholm él menetelése. A három nap folyamán egyszer sem adta át a vezető pozícióját. Egyébként pénteken még a negyedik gyorsot is törölték, ami ugyanazon a pályán volt, ahol az első lett volna.

Egyértelmű tehát, hogy Grönholm rajt-cél győzelmet aratott, de nem is ez a lényeg. Hanem az időkülönbségek. Szinte ugyanakkora előnnyel győzött, mint amekkorával Loeb szokott, ami egyébként nem meglepő, hiszen olyankor Grönholm ott liheg a nyakában. De aztán még csak egy fehér vitorla sem látszódik a távolban. Ez most is így volt. Hiába hozták ide McRae-t, hiába tüzelt mindenkit a lehetőség, hogy Loeb hiányában legalább eggyel előrébb végezhet.

Hiába feszítette Grönholmot a tudat, hogy Loeb hiányában az összes hátralevőt futamon győznie kell, mert csak akkor tudja megelőzni a pontversenyben, és csak így lehet világbajnok. Mindez szemernyit sem látszódott az eredményeken. Grönholm hasított, mint az állat, a többiek is persze, de ők csak a saját állat tempójukban, ami poroszkálásnak hat… Ahogy ez eddig is így volt. Loeb hiánya tehát semmi nyomott nem hagyott, csak a saját statisztikájában üres ez a rész.

Grönholm Focus WRC-je mögött egy ideig ott küzdött Petter Solberg a Subaruval, még a beállításokkal is játszottak, hogy jobban fel tudja venni a lépést. A pénteki hat megtartott gyorsból hármat nyert Solberg, és hármat Grönholm, a nap végére Solberg hátránya 26 másodpercnyire gyűlt. Mögötte további 22 másodpercre a másik Focus WRC-vel száguldó Hirvonnen futott be.

Colin Mcrae egyelőre - aztán később sem - hozta a hozzá fűzött reményeket. Én speciel arra fogadtam a verseny előtt, hogy a második nap, de legkésőbb a harmadikon egy hatalmas bukással búcsúzik az első helytől, ahogy szokott. De aztán az első helynek még a közelébe sem jutott szegény, viszont a bukást is megúszta. Gondolom nem tudott olyan gyorsan menni a Xsara WRC-vel, hogy esés legyen.

Több mint egy éves kihagyás után persze nem lehet csodákat művelni, főleg ha becsúszik egy kis gumiválasztási baki is, ami egyébként az adott körülmények között érthető, hiszen monszunközeli időjárásra senki sem számított. Eredetileg azért hívták, hogy pontszerző helyekre befutva elrabolja a pontokat Grönholm elől, így biztosítva be Loeb, és a csapat világbajnoki pozícióját. Úgy látszik eddig ez nem jött össze egyiküknek sem. Pénteken McRae közel másfél perces hátrányban Grönholm mögött, a hatodik helyen végzett.

Szombatra némileg szebb idő köszöntött a rallerekre, de ez csak a gumiválasztást bonyolította tovább, mert kérdéses volt mennyire száradtak fel az utak a hegyekben. Az eső a nap nagy részében visszatartotta magát az eséstől, de az utolsó előtti gyorsaságin jégvihar lepte meg a mezőnyt. Solberg Imprezájának ebbe sajnos beletört a foga.

De előtte még küzdött derekasan. Megnyert két gyorsot is, de ez is kevés volt a felzárkózáshoz. Főleg, hogy Solberg a 15. gyorson nekiütközött egy sziklának, majd az árokban landolt az Impreza WRC. Hónapok óta most volt Petter a legjobb pozíciójában, és tessék, ez is így ér véget. Nem volt szerencséje az idei szezonban.

Hirvonnen két gyorsasági győzelemmel a zsebében a második helyre került, tehát több mint két perces hátránnyal, a harmadikra pedig Hening Solberg, három perces hátrányban Grönholm mögött, a Peugeot 307 WRC-vel. Nem is értem, hogyan történhet ilyen. McRae-nek Solberg kiesése után nemhogy egyet javult volna a helyzete, de kettőt romlott, így a hetedik helyen fejezte be a napot. A gumikat sikerült nem megfelelően kiválasztania, és még a beállítások sem feleltek meg az esős időnek.

A vasárnap már szokás szerint nem hozott nagy változást, sőt, az élmezőnyben semekkorát sem. Grönholm nyert, ezzel maximálisan teljesítve a Loeb-utolérés első lépcsőjét. Idén ez volt az ötödik győzelme. Mögötte a másodiknak Hirvonen futott be, ezzel a maximális pontszerzéssel a Ford csapat át is vezette a vezető helyet a gyártók versenyében. A harmadik pedig Hening Solberg lett, aki élete első világbajnoki dobogós helyezését szedte össze most.

McRae-t pedig még az ág is húzza. A csetlés-botlások, gumis bénázás után még úgy-ahogy tartotta a hetedik helyet, de aztán az utolsó gyorson a generátor hibája miatt megállt. A generátor… Loeb alatt érdekes módon sosem történt műszaki hiba a Xsarákkal, McRae pedig emiatt még a versenyből is kiesik. És ne mondja nekem senki, hogy az agresszív vezetéstechnikája miatt ment tönkre a generátor. Egyáltalán minek az egy versenyautóba, gyorsaságin? Tudom, nem értek hozzá.

A világbajnokságból már csak három futam van hátra, a következő október végén Ausztráliában lesz. Jövőre egyébként már nem lesz Törökországban világbajnoki futam, sőt, lehet, hogy utána sem.

Végeredmény

1. M. Grönholm Ford Focus 3:28:16,3
2. M. Hirvonen Ford Focus 3:30:39,7
3. H. Solberg Peugeot 307 3:31:22,3
4. X. Pons Citroën Xsara 3:31:43,7
5. K. Katajamaki Ford Focus 3:31:44,8
6. C. Atkinson Subaru Impreza 3:31:52,8
7. D. Sordo Citroën Xsara 3:32:41,1
8. M. Stohl Peugeot 307 3:32:46,6
9. F. Duval Skoda Fabia 3:33:51,9
10. A. Aigner Skoda Fabia 3:35:13,7

A vb állása

1. S. Loeb 112 pont
2. M. Grönholm 87 pont
3. M. Hirvonen 47 pont
4. D. Sordo 43 pont
5. M. Stohl 34 pont
6. H. Solberg 25 pont
7. P. Solberg 23 pont
8. T. Gardemeister 20 pont
9. X. Pons 18 pont
10. C. Atkinson 17 pont

Gyártók versenye

1. Ford 153 pont
2. Kronos Total Citroën 145 pont
3. Subaru 83 pont
4. OMV Peugeot Norway 67 pont
5. Stobart VK M-SP. 35 pont
6. Red Bull Skoda 23 pont

Az oldalról ajánljuk

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
  • Hírek

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist

A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.

2 órája
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18
Neked ajánlott