Az első forduló

2005.04.10. 17:05
Nem okozott csalódást a világbajnokság első fordulója. Az izgalmakban bővelkedő hétvégén Dirk Müller, a BMW Team Deutschland versenyzője, a tavalyi év nagy vesztese tarolt.

A szabadedzéseken nem ő volt a leggyorsabb, a WTCC első időmérő edzésén mégis Dirk Müller szerezte meg a jogot, hogy a világbajnokság első futamán az első rajtkockából indulhasson. A második és a harmadik leggyorsabb időt Jörg Müller és Antonio García autózta, szintén BMW-vel, mivel azonban Jörg Müller nem állt meg a súlyellenőrzésnél, eredményét elvették, és csak a 18. helyről indulhatott vasárnap.

A 3. és a 4. helyre így két alfás versenyző került: Gabriele Tarquini és csapattársa, a brazil Augusto Farfus. A 2004-es ETCC-bajnok, Andy Priaulx az 5. helyen kvalifikálta magát. A monzai teszt hőse, a Honda Accorddal versenyző Roberto Colciago hiába produkálta a 8. leggyorsabb időt, a versenybírák megbüntették, mert levágta a sikánt, így az olasz a 13. helyről kezdte az első futamot.

A SEAT Sport leggyorsabb versenyzője Jordi Gené volt, ő a hetedik rajthelyet kaparintotta meg. A Fordok és a Chevrolet-k nem teljesítettek valami fényesen. A gyorsabbik Ford pilóta, Klenke, a 30. pozícióból indult, a Chevrolet-nél Huff volt a leggyorsabb, időeredménye a 21. rajtkockához volt elegendő. Alig volt nála lassabb csapattársa, Alain Menu, mégsem dicsérhették meg nagyon: a svájci versenyző a kvalifikáció utolsó percében csúnyán összetörte az autóját.

Az időmérő edzés eredménye

1. Dirk Müller - BMW Team Deutschland/BMW 320i: 1:59,009 175,23 km/h
2. Antonio García - BMW Team Italy-Spain/BMW 320i: 1:59,411
3. Gabriele Tarquini - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156: 1:59,709
4. Augusto Farfus jr. - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156: 1:59,729
5. Andy Priaulx - BMW Team UK/BMW 320i: 1:59,969
6. Jordi Gené - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra: 2:00,316
7. Rickard Rydell - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra: 2:00,481
8. Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156: 2:00,511
9. James Thompson - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156: 2:00,538
10. Peter Terting - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra: 2:00,637
11. Alessandro Zanardi - BMW Team Italy-Spain/BMW 320i: 2:00,654
12. Marc Hennerici - Wiechers-Sport/BMW 320i: 2:00,851
13. Roberto Colciago - JAS Motorsport/Honda Accord Euro R: 2:01,627
14. Carl Rosenblad - Crawford Racing/BMW 320i: 2:01,872
15. Andrea Larini - DB Motorsport/Alfa Romeo 156: 2:01.

A versenyhétvégét óriási várakozás előzte meg. Nem volt kérdés, a nagyok küzdelmébe egyelőre senki nem szólhat bele, mégis sokan kíváncsiak voltak, hogyan szerepelnek majd az új gyári csapatok. Az első verseny viszonylagos nyugalomban telt. Az első rajtkockából induló Dirk Müller néhány körön belül megnyugtató előnyre tett szert, az őt követő két Alfa Romeo Gabriele Tarquinival és Augusto Farfusszal a volánnál nem tudott közeledni a tavalyi második helyezetthez. Az utolsó körökben Andy Priaulx, a tavalyi bajnok keményen támadta Farfust, de próbálkozásait nem koronázta siker. Az angol negyedikként ért célba, amit az olasz közönség szemmel láthatóan egy cseppet sem bánt. Nehéz napja volt Antonio Garcíának. A reggeli bemelegítésnél nagyot esett, a versenyen pedig Farfus lelökdöste őt az aszfaltcsíkról, de még ezek után is sikerült megcsípnie az ötödik helyet. A hatodik és hetedik helyen ismételten két 156-os ért célba, Giovanardit és Thompsont az egyetlen seatos pontszerző, Jordi Gené követte.

A motor problémákkal küszködő Ford Hotfiel Sport csapatának túlságosan nagy kihívást jelentett a verseny. Klenke az ötödik körben állt ki, csapattársa, Jäger pedig Alain Menu Chevrolet-jével ütközött. A Chevrolet-nak is van hová fejlődnie, bár végül mindhárom autójuk befejezte a versenyt. Házon belül Robert Huff volt a leggyorsabb.

Az első futam végeredménye

1. Dirk Müller - BMW Team Deutschland/BMW 320i
2. Gabriele Tarquini - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156
3. Augusto Farfus jr. - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156
4. Andy Priaulx - BMW Team UK/BMW 320i
5. Antonio García - BMW Team Italy-Spain/BMW 320i
6. Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing/Team Alfa Romeo 156
7. James Thompson - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156
8. Rickard Rydell - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra
9. Jordi Gené - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra
10. Alessandro Zanardi - BMW Team Italy-Spain/BMW 320i
11. Peter Terting - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra
12. Roberto Colciago - JAS Motorsport/Honda Accord Euro R
13. Marc Hennerici - Wiechers-Sport/BMW 320i
14. Tomas Engtsröm - Honda Dealer Team Sweden/Honda Accord Euro R
15. Tom Coronel - GR Asia/SEAT Toledo Cupra

A második versenyen aztán elgurult a pilóták gyógyszere, igazi, véres, test test elleni küzdelmeket láthattunk. James Thompson a második rajtkockából indult, gyorsan megelőzte Rydellt, aztán megtartotta pozícióját egészen a verseny végéig. Ez így jól hangzik, de az ellenségemnek sem kívánnám azt, amit az angol pilótának ki kellett állnia. Dirk Müller nagyon jól rajtolt, és csakhamar felzárkózott Thompsonra, minek egyenes következményeként a brit pilóta vélhetően több liter folyadékot vesztett, de derekasan állta a sarat. Szegény Rydellt Farfus egy leheletnyit megpöccintette, a Seat megpördült, és a gumifalnak csapódva apró darabokra hullott szét. Gené mentette meg a Seat becsületét, a hatodik helyen sikerült beérnie. A hangulat forrósodott, a versenyzők egyre agresszívabban támadták egymást, García Thompsont próbálta előzni, de a manőver rosszul sikerült, és a spanyol visszaesett három pozíciót. A hatodik körben hatan mentek egy bolyban - Thompson, Dirk Müller, Farfus, Tarquini, García és Priaulx. Ebből Tarquini elszállt a Dirk Müllerrel való kakaskodás közepette, Farfus pedig leesett az aszfaltcsíkról, és csak nagy nehezen bírta összekaparni a 156-ost. A téboly Jörg Müllernek kedvezett, aki végül behozta BMW-jét a negyedik helyre, García mögé. Nicola Larininak remekül teljesített, 15. helyen ért célba a Chevrolet-val.

A második futam végeredménye

1. James Thompson - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156
2. Dirk Müller - BMW Team Deutschland/BMW 320i
3. Antonio García - BMW Team Italy-Spain/BMW 320i
4. Jörg Müller - BMW Team Deutschland/BMW 320i
5. Andy Priaulx - BMW Team UK/BMW 320i
6. Jordi Gené - SEAT Sport/SEAT Toledo Cupra
7. Alessandro Zanardi - BMW Team Italy-Spain/BMW 320i
8. Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156
9. Augusto Farfus jr. - Alfa Romeo Racing Team/Alfa Romeo 156
10. Marc Hennerici - Wiechers-Sport/BMW 320i
11. Alessandro Balzan - Alessandro Balzan/SEAT Toledo Cupra
12. Adam Lacko - IEP Team/Alfa Romeo 156 Gta
13. Valle Mäkelä - GR Asia/SEAT Toledo Cupra
14. Adriano De Micheli - JAS Motorsport/Honda Accord Euro R
15. Nicola Larini - Chevrolet/Chevrolet Lacetti

A WTCC következő két futamát Franciaországban rendezik, Magny-Cours-ban, május elsején.

Az egyéni bajnokság állása:

1. Dirk Müller - BMW Team Deutschland 18 pont
2. James Thompson - Alfa Romeo Racing Team 12 pont
3. Antonio García - BMW Team Italy-Spain 10 pont
4. Andy Priaulx - BMW Team UK 9 pont
5. Gabriele Tarquini - Alfa Romeo Racing Team 8 pont
6. Augusto Farfus - Alfa Romeo Racing Team 6 pont
7. Jörg Müller - BMW Team Deutschland 5 pont
8. Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing Team 4 pont
9. Jordi Gene SEAT Sport 3 pont
10. Alessandro Zanardi BMW Team Italy-Spain 2 pont
11. Rickard Rydell - SEAT Sport 1 pont

A gyártók bajnokságának állása

BMW - 29 pont
Alfa Romeo - 28 pont
Seat - 15 pont
Chevrolet - 3 pont