Az év elején alapított Touring Car Bureau meghozta első hivatalos döntését. A szervezetet azért hozták létre, hogy technikai és sporttal kapcsolatos kérdésekben gyors döntéseket hozzon. Mivel az első két versenyen látott BMW erőfölény hosszú távon unalmassá teheti a versenyeket, az esélyegyenlőség jegyében szabálymódosítás született.
A silverstone-i versenyhétvégén a fronthajtású versenyautók minimális tömege 20 kg-mal kevesebb lesz, mint a hátsókerék-meghajtású gépeké. Az FIA WTCC Sport Szabályzatának 83-as cikkelye lehetővé teszi, hogy a Touring Car Bureau az év bármely szakaszában megváltoztathassa a versenyautók minimális tömegét, hogy az autók teljesítményét egyensúlyban tartsa.
„ A bajnokság első két fordulójában látott időeredmények alapján úgy döntöttünk, hogy a silverstone-i futamon minden első kerék-meghajtású versenyautó tömegét 20 kilogrammal csökkentjük.” - nyilatkozta a TCB.
Ennek megfelelően az Alfa Romeo, a Chevrolet, a Ford, a Honda és a SEAT versenyautók tömege 1140 kg-ról - 1110 kg az autó minimális tömege, ehhez jár plusz 30 kg a szekvenciális váltók miatt - 1120 kilóra redukálódik.