Megszaporodtak a gyorshajtók és az ebből eredő súlyos balesetek a holland autópályákon még a ‘60-as években, ezért a Rijkspolitie-t megbízták azzal a feladattal, hogy ennek visszaszorítására megfelelő rendőrautókat kerítsenek. A feltételek között szerepelt, hogy elférjenek benne a rendőri munkához szükséges eszközök, mechanikusan megbízhatónak kellett lennie és a teljesítményéhez mérten a fenntartási költségek sem lehettek túl magasak.
Már csak azért is volt erre a célra remek a 356-os Porsche kabrió változata, valamint később a 911-es Targa, mert az autóban felállva is lehet belőlük irányítani a forgalmat vagy üldözni a bűnt. Nem mellesleg egy alacsony építésű autóból úgy a legegyszerűbb kiszállni, ha nem akadályoz benne a fix tető. Hosszútávú együttműködés keretében összesen 507 darab Porsche szolgált a holland rendőrségnél.
1980-ban érkezett meg a Rijkspolitie-hez a 911 SC Targa, melyet fehér színben rendeltek meg, utasoldali visszapillantó tükörrel, ködlámpákkal és hátsó ablaktörlővel. Az üléseket strapabíró és könnyen tisztítható műbőr kárpit borítja, a Targa jellegzetes üvegkupolája alatt pedig fa ládában ott vannak a különböző rendőri eszközök.
Fekete tetőkeretére csavarozták a kék villogót, a hátulján pedig feltűnő a megafon és a Porsche feliratot eltakaró, pirosan világító STOP felirat is. Az Alex 86 nevű autót 180 lóerős és 265 Nm nyomatékú léghűtéses, hathengeres bokszermotorral szerelték, amivel kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 225 km/óra a végsebessége.
Most 31 400 kilométer van az egykor rendőrautóként szolgáló 911 Targában, mely a közelmúltban esett át alapos felújításon, így tényleg olyan, mintha új volna. Narancssárga dekorációjával és a kék villogóval, meg az érdekes történetével az állapotán túl is kitűnik a veterán Targák közül.