Maglódig hallani a hangját. Suzuki-, BMW-, Zuk-, Lancia- és Lada-alkatrészek, második hely a BMW-k bajnokságában. Mindez egy Wartburg karosszériában.

A Katona autószervizt Gyömrőn mindenki ismeri. Legalábbis azt mondták a telefonba, ha nem találok oda hozzájuk, bárkitől megkérdezhetem, merre vannak Katonáék. De odataláltam, és mikor megérkeztem, épp egy VW Transporter állt a műhelyben. Az udvaron meg széria Lada. Kis sár, hólé, és az a megnyugtató vidéki hangulat, amiből nem szívesen indul vissza az ember a nyüzsgésbe.
Józsi, a versenyző és apja, Feri, a főkonstruktőr is barátságos emberek. Rögtön hátravezettek a hátsó garázshoz, ahol a versenyautó pihen. Kiálltak vele, hogy kivigyük egy próbakörre a hátsó udvarba - itt mindenből van hátsó, még kerékhajtásból is. Amikor élőben – mert előtte csak fényképen láttam – előttem állt a Wartburg, felmerült bennem, hogy az a sok minden, hogy BMW V8, meg Lancia, meg 4×4, amiket a hasznaltauto.hu oldalon levő hirdetésben olvastam, tuti, hogy csak duma. Ez egy mezei Wartburg, semmi extra nem látszik rajta, csak a púp a motorháztetőn, de olyan már majdnem minden dobfékes streetracing kocsin van.

Aztán benéztem az utastérbe, és betérdeltem. Elöl egy hatalmas torony nő ki a padlóból, mint egy tengeralattjáró teteje. A kormány mellett és alatt semmi hely, annyira brutális és egyben lenyűgöző, hogy nem is tudtam megszólalni, csak kattintgattam a fényképezőgéppel. Közben kinyitották a motorháztetőt, és kiderül, ennek is új nevet kell adni, mert a motorház az az utastér. A motor ugyanis a tűzfalnál kezdődik, mert így nem kellett az első futóművet átalakítani. Mármint az előző verzióhoz készült futóművet, mert korábban Lancia-motor volt a Wartburgban. Ez a BMW V8 4.0 a negyedik a sorban.

Az első motor Nissan Silviából jött, gyenge volt. A következő egy kétliteres Lancia, gyenge volt. Aztán egy turbós kétliteres Lancia következett, na, ez már király volt, csak belement a dög. Ezt Feri mondta, és nem értettem. De elmagyarázta, hogy valami baja lett, nem akart menni, és nem tudták megjavítani.
Nem is tudták mi baja, akiket megkérdeztek sem tudták. Egy ismerősük viszont, aki BMW-vel versenyez, azt javasolta, rakjanak be a helyére rendes BMW-motort, azzal nem lesz bajuk. Jó, de a soros hathengeres motor nem fér be, mondták Józsiék. Hát akkor rakjatok be kisebbet, volt a válasz.

Így is lett. A V8 rövidebb, mint a sor hat, és ez befért. Igaz, hogy az utasülés felől lehet beemelni, de az autón levő megoldásoknál ez a legkevésbé extrém. Az első futómű – milyen meglepő – öszvér. A lengőkarok a Wartburg sajátjai, de kicsit megtoldva és megerősítve. A kerékagy Lancia. Áhá, ezért volt ismerős a Lancia-felni, bár megzavart a BMW-kupak a közepén -, de valami marha nagy tárcsafékkel.

A hátsó futómű cápa BMW kompletten, ráhegesztve a Wartburg alvázára. Vagyis az alváz hátulját levágták, a helyére varrták fel a BMW-futóművet. Hátul mellesleg Suzuki-tárcsafék van. A főfékhenger Zuk, a hajtás BMW. Tömören ennyi a kocsi.

Lehet ezt még fokozni? Még brutálisabb részletek a következő oldalon.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ott van benne a huligán, aki 18 éves koromig szerettem volna lenniVolkswagen Golf VIII GTI
Eredeti stílusával jogosan lehet vágyni az új GTI-re.
- Hírek
Hol töltsem a villanyautómat a szabadban? Jöjjön a járdavályú?
Furcsa megoldásokra is van példa.
- Hírek
Kétbalkezes próbálkozással népszerűsítenék a villanyautókat Európában, közepes sikerrel
Összességében zsugorodott az európai piac januárban.
- Hírek
Visszatér a chiphiányos autódrágulás?
Az összes autót megdrágítják Trump vámjai, nem csak az importáltakat.
- Hírek
Egyre kevésbé megbízhatók az új autók technológiái
Egy felmérés szerint a legtöbb gond a fedélzeti rendszerekkel és az okostelefonok integrációjával akad.
- Hírek
Szürreálisan parkol és manőverezik a kínai szupersportautó
A közel ezer lóerős hajtáslánc nem csak brutális, de úgy néz ki, hogy precíz is.
- Közélet
Lejárt műszakival, mégis hogyan jussunk el a vizsgaállomásra?
Létezik úgynevezett útvonalengedély, de a legtöbb esetben felesleges kiváltani, ha csak a vizsgaállomás az úti cél.
- Hírek
Videón a Jaguar gigantikus elektromos újdonsága
Ezen az autón áll vagy bukik a Jaguar jövője, ezért mindent beleadnak a fejlesztésbe.
- Hírek
A legnépszerűbb Volvo sem marad frissítés nélkül
Az XC90 után az XC60 is kap egy kisebb frissítést.
- Hírek
Jogsi nélkül ittasan vezetett, a rendőröknek azt mondta, hogy azért mert terhes
Különös indokkal próbálta meg kihúzni magát a büntetés alól egy 43 éves nő.
- Égéstér
Az olcsó és jó Merci létezik
Megbízható, használt Merciről, 50 milliós Volvóról és egy elhagyott laptopról is szó lesz a legfrissebb Égéstérben.
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Közélet
Lehengerlően látványos volt az F1 75 Live, de ebben a formában nincs sok értelme
Élőben, Londonban néztük meg az F1 évadnyitó megashow-ját
- Hírek
Rendőrség: nem éri meg a gyorshajtás, mégis csináljuk
Csak néhány percet nyernek vele az autósok, miközben veszélyeztetik a közlekedőket.
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
