Javítható

2000.11.10. 11:08
A Magyarországon legtöbb személyautót forgalmazó Suzuki honlapja elég ijesztően indul: Flash4 applikáció óhajtja szórakoztatni az embert, illetve tudja a fene, mit akar. Szóval begördül egy körvonalakkal rajzolt Swift, amiből igazi autó lesz, ráközelítünk a hűtőrácsára, majd onnan a jelvényre és hopp, máris csak a jelvény van a képernyőn. Jaj, de szép. Aki nem kíváncsi az egérmozira, az egy kattintással bejuthat a címoldalról, amíg a Flash4 töltődik.
 
   
   

Az oldal információtartalmáért felelős ember az összes szorgalmi feladatot megcsinálta, de a kötelező házi feladatot elfelejtette. Ami egy ilyen site-on a legfontosabb lehetne, az autók műszaki adatai erősen hiányosak: lökettérfogat, lóerő, fogyasztás, slussz. Az autókártyák legfontosabb adata, a maximális sebesség hiányzik, hogy a csomagtér térfogatáról, a fordulási kör átmérőjéről már ne is szóljunk.

 
   
 

Szintén hiányoznak az árak: hm hm hm. De a legfeltűnőbb öngyilkossági kísérlet, hogy a Suzuki honlapján egy szó sincs az akciós vagy speciális modellekről, pedig a Suzuki ebben erős. Az már csak hab a tortán, hogy a cég elérhetősége egy sima snail-mail címre korlátozódik - hogy lehet, hogy ha website-ra futotta, egy email-címet nem tudtak összehozni maguknak Esztergomban?

 
   
   

Ezzel szemben a különböző felszereltségű autók extrái jól áttekinthetők, a színpalettát pedig rápróbálhatjuk az autóra. A dealerek listája oké, bár ügyesen elrejtették: a "Személyautók" menüpont alatt kell keresni. Egy nagyon jópofa szolgáltatást is találunk az autók ismertetésénél, az "Üljön be!" menüpontot.

Az Apple QuickTime VR programot hasznaló alkalmazás lehetővé teszi, hogy az egér mozgatásával szó szerint körbenézzünk egy Suzukiban.

 
   
 

Ami az oldal egyéb extráit illeti, van néhány eredeti ötlet. A legtutibb a letölthető JAVA scriptes autóverseny: egy elég primitív pályán kell köröznünk egy elég primitív autóval. Nem egy Need for Speed, de nyolc másodpercig leköt bármilyen csoportos óvodást. (Sajnos Machintoshon ez az opció egy csúnya Java Script error miatt nem elérhetô - a webszerkesztô megjegyzése.)
Van aztán vetélkedő, amiben ugyan deklaráltan nem lehet nyerni semmit, ellenben legalább tesztelhetjük saját Suzuki-ügyi rátermettségünket. Ilyen kérdések vannak, hogyaszongya:

Melyik mondat szerepel az egyik Suzuki reklámfilmben?
a) Vannak emberek, akiknek az autózás gondtalan örömöt jelent.
b) Vagyunk egypáran, akiknek az autózás gondtalan öröm.
c) Vannak olyan emberek, akiknek az autózás gondtalan öröm.

 
   
   

Megtalálhatók ezen kívül a Suzuki reklámfilmjei is Real Player formátumban, bár ahhoz elvetemült rajongónak kell lenni, hogy valaki az interneten Suzuki spotokat nézegessen. Azt viszont díjaztam, hogy a "Cégünkről" menüpont alatt egy virtuális esztergomi gyárlátogatás is megejthető.

Plusz: részletes felszereltségi lista, autóverseny, virtuális beülés, gyárlátogatás.

Mínusz: hiányos műszaki adatok, nincsen árlista, nincsenek akciós modellek feltüntetve, nincs email-cím.

Alternatíva: a Suzuki Hollós márkakereskedés website-ján az összes, innen hiányzó információ könnyen megtalálható. (www.suzukihollos.hu)