Évtizedes megfigyelésem, hogy traffipax közelében minden állat birkává válik. Hiába, az emberek nem értik, ha kilencven a megengedett, akkor nyugodtan menjenek kilencvennel. Inkább hetvennel tökölnek, mert az a tutiziher.
Nem vagyok káoszpárti és nem szeretnék rendőrállamban élni. Valahová e két véglet közé tenném azt az optimumot, ahol jól érezhetné magát az ember. Nem szeretem a gyogyis szabályokat, de elismerem, hogy szükségünk van pár sarokkőre, amihez igazodnunk kell az életben. És a közlekedésben is.
Azon lehetne vitázni, hogy a sebességkorlátozás is része-e ennek, de ez a kérdés megmarad elvinek.
Sebességkorlátozás már vagy negyven éve van (tessék elképzelni, cirka 1973-ig nem volt, igaz, akkortájt kerültem kiscsoportba, lehet, hogy rosszak az emlékeim), és együtt kell élnünk vele. Persze mindenki úgy gondolja, hogy én bezzeg tudnék gyorsabban menni, a sebességkorlátozásra a többi balfék miatt van szükség. Mindegy, ez van.
Erre épül a traffipax-ipar, továbbá az államok közlekedési-bírság ágazata. Azonban szeretném a rendőröket egy kicsit a védelmembe venni. Valójában csak nekik köszönhetjük, hogy ebben az országban még van embernek jogosítványa. Persze ha bevonnák az összeset, büntipénz sem lenne, meg jövedékiadó-bevétel sem. Valahol tehát meg kell találniuk az egyensúlyt, és tessék elhinni, nálunk még egész elviselhetőek a rendőrök.
Ezt már akkor megfogalmaztam magamban, amikor először írtam traffipaxokról. Elmentem hozzájuk, elmutogattak mindent, és már a kilencvenes évek végén olyasmiket tudtak a cuccaik, ami egy kis gonoszsággal használva lényegében megszűnhetne az összes dugó, sőt, a teljes közúti forgalom is. Legyünk hálásak nekik, hogy csak néha bújnak el, amúgy a törzshelyeiken használják a berendezéseiket, amelyek azóta még modernebbek. Nyugodtan lelőhetnek bárkit olyan messziről, hogy még nem is látja a rendőrautót, de még a szemből jövők villogását sem.
Vezessünk rettegésben? Ugyan már. Igaz, mostanában rettenetes büntetési tételek zubognak ránk a hírekből, de a kiérdemlésükhöz rettenetesen gyorsan is kell menni. A mostani riogatásoknak sajnos van egy kellemetlen hozadéka. A tötymörgők tábora drámai méretűre duzzadt. És ők már nem elvből, benzinspórolási céllal vagy vezetni nem tudás okán tökölnek. Egyszerűen félnek a gyorshajtási büntetéstől.
Már régebben sem értettem azokat, akik a traffipax előtt a megengedettnél hússzal lassabban mentek el. Ma viszont már traffpiax sem kell nekik. Szeretném rávenni őket, hogy győzzék le démonjaikat, és aknázzák ki a megengedett sebességben rejlő perspektívákat. Nem kell rettegve vánszorogni sehol. A sebességmérő amúgy is többet mutat, a rendőrök pedig mifelénk nem 51-től mérnek városban, 91-től országúton – satöbbi. A rettegett autópályás dobozok – ha jól tudom – 130-tól fotóznak, ahol 100 a határ. (De ne tessék rám hivatkozni, ha mégse, de amúgy nem győznék kiküldeni a büntetéseket.) Vagyis, semmiképp sem indokolt 90-nel menni itt. Külön felhívnám mindenki figyelmét arra, hogy az úgynevezett sebességjelző táblák (tudják: „Az Ön sebessége xx km/h” felirattal a villanyoszlopon) nem traffipaxok, nem kell cammogni előttük és semmi ok a vészfékezésre. Még akkor sem, ha masszív vörös fénnyel villog, hogy „lassítson”. Egyébként is, vegyük észre a stiláris finomságot: nem azt írják, hogy „taposd tökig a féket, te barom!” csak azt, hogy lassítsál. Elég lelépni a gázról.
Higgyék el, ha lassabban mennek, akkor sem kapnak piros pontot, nem javul a gyorshajtási bónusz-málusz besorolásuk és nem kapnak gumicukrot a kiintő motoros rendőröktől sem. Egyszerűen menjenek annyival, amennyivel szabad, és kész. Ja, hogy ehhez kicsit oda kéne figyelni, mit mutat a sebességmérő és milyen korlátozás volt kinn?
Hát igen.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
