Legutóbb 46 perces részidőnél voltam a Népliget-Óbuda távon, ma meg már akár 35 alatt érek be és van, hogy a hosszabbik úton jövök, a Rákóczi-híd felé. A fél óra sem reménytelen, de oda azért további fejlesztések (leginkább erőnléti) kellenének. Persze kicseréltem már a biciklit, és ezzel az újjal, amin már váltó is van, a kocsik közé is le lehet menni, hiszen nem reménytelenül lassú. Azon az alapon választottam, hogy ha a tárolóban tíz bicikliből hat Merida Crossway, akkor nekem is jó lesz. Meg persze akcióban volt.

Részben igazam is lett, mert sokkal gyorsabb ugyan, de ma már tudom – talán az egyedfejlődés részeként – hogy számomra ez sem az igazi. Most a fitneszbicikli az irány. A cruiserrel 13 km/h tempót tudtam haladni, onnantól, hogy ez szempont lett, ezzel meg 17-24 között. Az azért jelentős.
Az ebédlőben van két programozó srác, velük szoktunk a hobbista vergődéséről beszélgetni. Ők fotóznak. Most a nagy tele (70-300), fix objektív (35) nagy fényerővel (2.8)-nél tartanak. Fotóstáska, persze. Mondtam nekik, hogy most jön majd a nagylátószög (10-20), a makró, a vaku (sb 600), aztán a full frame, azt követően a mindent tudó kompakt, majd az iPhone.
Na valahogy így vagyok én a bringával. Most a még nem szarvkormányos, de elöl 52-es fogaskerékkel, max 32 mm széles gumival szerelteket nézegetem. Van is kedvencem.

Fejlesztések részeként vásároltam kerékpáros kesztyűt, olyat, aminek nincsen ujja, meg van rajta takonytörlő, ez szerintem nélkülözhetetlen az összeragacsozott oszlopok között. Van esőruhám is, bár az ún. paliláb, de még inkább rain leg beszerzése sincs már messze, nem szeretnék egy újabb napot eső utáni vizesen végigszerencsétlenkedni, és a combom és a gatya között a WC-ből kilopott törlőpapírokkal egyensúlyozni. Úgy rémlett, hogy van bent másik rövidgatyám. Rosszul rémlett, megszívtam.

Lett bukóm is, szégyen vagy sem, csak ma. De legalább jót vettem, Casco Sportive TC. És vettem. Eddig önámításból egy sildes sapkát hordtam. Pumpám is van, elhagytam kétszer, de jól jött, amikor rájöttem, hogy a boltban csak 2 barra fújták, ettől nehéz tekerni, felnyomtam a megadott maximumra, ami 5.5, egész jó lett. Sokkal gyorsabb. Ezt mindenkinek javaslom, fújja ameddig lehet.
Vettem lámpát is, először egy Merida szettet, még az első biciklire, a GT Windstream Cruiserre. Majd rájöttem, hogy ezzel nem lehet látni. Erre vettem egy Velotech első lámpát, látni ugyan ezzel se lehet, de engem már legalább látnak. Jó lesz a gyereknek. Kinéztem egy BBB-t. Most erre gyűjtök, USB-ről tölthető. Hátra meg a Sigma Hirot szeretnék. A kis alienfejes villogó csak dísznek jó.

Lett nyergem is, mégpedig Ender Gábor, a népszerű totalbike-os szerzőnk félrenyúlásából. Ez ugyanis egy SMP TRK nyereg, rendesen prosztatalyukkal. De Gábornak hasalósa van, azon nem kényelmes. Átadta, én meg boldog vagyok vele, mert a mostani setuppal akár 50 km is letekerhető egy nap, fájdalom nélkül.

A nyaralást úgy intéztem, hogy a Petigyerekkel vonattal menjünk a déliből, és Fonyódról bringával Keszthelyig. Ez a Balatoni körút talán legszebb része, át a nádason, szinte végig a parton, erdőben, végig jó úton. Erre visszakaptuk a gyerekeket a nyaralás előtt egy nappal, hasmenéssel. Halasztottunk, végül csak visszafelé jöttünk így, oda én vonatoztam és tekertem. Persze fossá ázva érkeztem. Nagyon jó dolog a nádasban tekergölőzni, defektet kapni persze ott sem olyan jó. De legalább kipróbáltam egy szarvkormányos Road Lite ot, hogy az simán megy harmincat, az nagyon durva. Ilyesmi kell, de egyenes kormánnyal.

Lassan eljutok az 1500 kilométerig, ami annyi, mintha mindennap biciklivel jöttem volna dolgozni május óta. Ez többé-kevésbé igaz is. És nekem a legfontosabb, hogy végre bementem 100 kiló alá.
Azért az jellemző rám, hogy mire elkezdek biciklizni, megszűnik a Critical Mass, pedig istenbizony elmentem volna biciklit lóbálni. Jut eszembe Kürti Gábor, nagyon sajnáltam a múlt héten a reggeli riport miatt.
Amikor nem tekerek, akkor a különféle dolgok tesztjeit olvasgatom, válogatok, téli ruháról, új bicikliről ábrándozom. És már ettől is boldog vagyok, hogy bármilyen apró irányváltás nem milliós tétel, mint az autóknál, hanem pártíz max százezres.

Most győzködöm magam, hogy elég lesz a vékonyabb, defektmentes, de ugyanúgy reflexcsíkos gumi. Mert azzal gyorsulok majd egy kicsit. De úgyis tudom, hogy megveszem a harmadik biciklit, és Rita asszony kiüldöz a világból, ha legalább egyet nem adok el. Vagy őt kéne ráültetni az egyikre, nem?
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
