Hajlamosak vagyunk azt hinni, mindig tudjuk a jó megoldást. Csak egy jó megoldás létezik, amit mindenkinek át kellene vennie – tőlünk. Aki nem így cselekszik, magára vessen, hülyeség ellen nincs orvosság.

Hülye aki új autót vesz, mert a tervezett avulás tökéletes szobrát tudhatja majd magáénak nagyon sok pénzért. Eljön majd az idő, amikor a kényelmet és komfortot szolgáló kettős tömegű lendkerék szétszáll a szélrózsa minden irányába, vagy a drága piezoinjektorok mondják be az unalmast, egyik a másik után.
Nekem ne mondd! A Misi haverjának is alig volt 150 ezer a szinte új kocsijában, és 400 ezret hagyott a szerelőnél. A Tomi sógorának öccse meg bevitte a szervizbe a még garanciális autóját, és elhajtották, mint a lepkét, hát ezért vegyünk új autót? És a te autóddal mi van? Az rendben van, mert nekem sikerült egyet kifognom, kevés kilométerrel, olyan, mint az új. És én cserélem az olajat ötpercenként, mert az a lényege mindennek. Különben széthullik. Atomjaira.
De mi az igazság? A Misi haverjának már volt kétszer 150 ezer az autójában, amikor két eladónál is nagyot tolatott, pont időszerű volt ez a nagyszerviz, a Tomi sógorának öccse meg ugyan benne volt a két év garanciaidőben, de nem hordta rendszeres ellenőrzésre, mert okosba' csináltatta Alcsútfelsőn. Persze ezekről nem szólnak a rémtörténetek, csak hogy mennyivel jobban járunk egy 15 évessel.
Egyébként még ez is lehetséges, hogy tényleg jobban járunk, hiszen mindenki máshogy él, másra használja az autót, és a saját élethelyzetére lehet, hogy egy tízéves a legjobb megoldás. Sokszor elfelejtjük, hogy az autó egy eszköz bizonyos feladataink megoldására. Nem egy tárgy, ami az önkifejezés eszköze és szellemi nagyságunk tükre. Bár mifelénk leginkább erre használják. Otthoni feladatainkhoz jól tudunk eszközt választani, de az autó esetében néha nagyon melléfogunk. Villával nem próbáljuk a levest enni, baltával nem verünk szöget a falba, de hetes BMW-t választunk, hosszú kivitelben és nagy motorral, pedig a megyéből sem megyünk ki, és legfeljebb ketten utazunk.
Igen, az új autó drága. Így meg pláne.
De nem a legdrágábbat és a legnagyobbat kell választani, hanem az ideálist. A magasabb árral megvásárolhatjuk a nyugalmunkat, kaphatunk mobilitásgaranciát is, ha hiába új az autó, esetleg mégis Murphy az erősebb. Nem ritkaság, hogy az ilyen segélyhívó szám mellé adott tájékoztatóban csereautó, és a szálloda költségeinek átvállalása is szerepel. Ne feledjük, nem csak egy igazság van, nem mindenki imád és tud autót szerelni, nincs mindannyiunk laptopján diagnosztika program és hibakódolvasó. Van, aki nem tud, nem is akar autószereléssel foglalkozni az utcán, a hátsó ülésen síró két gyerek mellett. Ő azt mondja, neki megéri az új autó. Az ő döntése, és teljesen elfogadható.
Szerencsés helyzetben van, aki a cég, vagy más költségén tud új autót használni, én például már zsinórban a harmadikat. Bár a másodikkal ráfaragtam, 260 ezernél jött elő egy ismert hajtórúdcsavar-szakadásos hiba. De átlag János mennyi idő alatt csavar bele 260 ezer kilométert? És ezalatt nem volt rendellenes meghibásodás, csak egy féknyereg-javítás és -tisztítás.
Korábban egy Opellel hiba nélkül mentem 250 ezer kilométert, ami van, akinek több mint tíz év. Még ezután is egészen jól állta a sarat. A mostaniban 50 ezer kilométer van, a harmincezres szerviz kilencvenezer forint volt, nekem ez hat hónap, de van, akinek több, mint két év. Két év gondtalan utazás kilencvenezerért és az értékvesztésért. Nem jó befektetés, de mindennek van ára. Ma is nyomtam 500 km-t, autópályán, tempomattal, 130-cal, csendben, zenét hallgatva.
Nyilván egy használt autónál nem kell az első évek nagy értékvesztését elszenvednünk, ami csak akkor fáj nagyon, ha nem igazán van rá pénzünk. Másrészt ott a biztonság, a garancia, és ne higgyünk a rémtörténeteknek, az új autók csak szerencsétlen esetben produkálnak komolyabb hibát 200-250 ezer kilométeren belül. A használt pedig – pláne a tisztázatlan előéletű – mindig tartogathat egy kis meglepetést, kis túlzással ketyegő bomba. Annak mindenképpen, akinek villáskulcskészlete sincs.
Az új autó vitathatatlanul komfortosabb tízéves társánál, csendesebb, biztonságosabb, több kényelmi berendezéssel. A tekerős ablak kihalt, a korai tempomat kiegészült aktív radaros távolságtartóval, az intervallumos ablaktörlő esőszenzorral, és ezek leköltöztek a középkategória alá is. Ha valaki hobbiból öregautózik, arra nem opció az új autó, de közlekedési eszköznek igen.
Aki azt mondja, hogy ez nem így van, hazudik, néha még magának is. De a lényeg, hogy az eszközt a célhoz illesszük, és a céljaink nagyon különbözőek, így az eszköz is az lesz. Ezért nem létezik a legjobb autó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
