Az én autóm jobb, mint a tiéd!
Mindenki ismer olyan embert, aki állandóan azt bizonygatja, hogy az ő autója a legjobb. Nekem is sokszor kell azt kell hallgatnom másoktól, hogy az ő járműve egy csoda, vallásos áhítattal odavannak a vackukért. Pedig ha az effélének csak egyszer volna akkora szerencséje, hogy megtapasztalja az én gépegységemet, onnan kezdve minden egyes pökhendi megnyilvánulása a sajátjáról a lelkiismerete besározásával járna. Ugyanis rájönne, hogy az én autóm sokkal jobb mindegyiknél. És mivel az öröm úgy a legfinomabb, ha mindenkinek adunk belőle, mesélek egy kicsit a kocsimról, hogy mennyire csodálatos.
Már eleve attól lenyűgöző, ahogyan kinéz, egyszerűen gyönyörű, ugyanúgy jól áll neki a lenyugvó nap melege, mint a téli bemattult fénysugarak. Giugiaro tervezte, Pininfarinával karöltve, egy német stúdióban.
Rozsdamentes acélból készült, göncölszekérnyi töréstesztet tud, meg még egy Cassiopeia-t. A megjelenése sávsöprően agresszor, egyúttal elegáns is, persze a mediterrán hangulat sem kerüli el, nehogy azt hidd. A csajok odavannak érte, de nem ám csak ezek az aranyásó műlibák, hanem a komoly bizniszbigék is. Most már általában bezárom belülről az ajtókat, mert sokszor megesett, hogy elöl ült egy plázacicus, hátul meg egy szépségkirálynő egy bankigazgató helyettes csajjal, de még két tinilány rángatta kívülről az ajtókat a pirosnál. Persze elférnének a beltérben sokan, az ilyen porcelántestű csajokból meg rengetegen, hisz a sportos forma ellenére megdöbbentően nagy benne a hely, pedig hát lehetne elegánsan szűkös is. De ez hétszemélyes. Kupékabrió.

Gyorsulása mindig a te autódénál egy másodperccel jobb, és persze gyakran ki is élvezem ezt a tulajdonságát. Nem, dehogy okozok balesetet, nagyon jól vezetek. A sofőröknek nem abba a 90%-ba tartozom, akik magukat kivételesen jó sofőrnek tartják, a magamfajtáról nem is vezetnek statisztikát, hisz alig páran vagyunk csak. A múltkor az csak egy kis kocc volt, bárkivel megeshet. Egy tízliteres soros vétizenkettő van a motortérben, ami erős is, nyomatékos is, de mégis kezesbárányként viselkedik az autó a sok száz lóerő ellenére. Persze lehet vadállat is, ha azt akarod.
Nem szervizigényes, eleve olyan vastag lánccal vezérelt a motor, hogy a Titanic horgonyát is elbírná, örök élet, sosem kell cserélni. Fogyasztását a pórnép nem hiszi el, pedig simán elvan vegyesben hat literből. Na jó, ötből. Micsoda, a tiéd is? Akkor ez négyből. Csak ezt nem szoktam bevallani, mert a sok hülye úgysem hiszi el, pedig hát én magam mondom. Olajat nem eszi, én többet fogyasztok, mikor megeszek egy rántottát. Negyedmérföldet bőven tíz alatt futja.
A futóműve mindenhol megállja a helyét, versenypályán ugyanúgy, mint a nagyinál a szántásban. Tele van mindenféle modern elektronikával, így az autó nem tud megcsúszni, külön állása van az ESP-nek, ami kikapcsolja a fizikát is. Jégen sem kell piruettezni, még nyélgázon sem, úgy megy, mintha csak pizzaszeletelő korongok volnának a kerekei.

Mondjuk emiatt a sok béna persze eléggé idegesít az utakon, nem lehet tőlük haladni, mikor meg megemlíted nekik, hogy nyomorékok, azt mondják, hogy relatív gyorshajtás. Mintha valami Einsteinek lennének, nem pedig arról volna szó, hogy életképtelenek. Az akksi még a gyári, ahogyan minden izzó is. A fényszóró olyan jó, hogy ha felkapcsolom Nyíregyházán, megmondom, hogy Sopronban sok -e a szúnyog. Szembejövőket nem vakítja egyáltalán. Defekt és kopásmentesek a gumik.
Megbízható -e? Hogy mást ne mondjak, múltkor elmentem vele Gibraltárig, onnan meg Fokvároson át Ausztráliába, mindenféle hiba nélkül, pedig már benne van nyolcmillió kilométer. Eddig csak a kopó alkatrészeket kellett benne cserélni, azt is ritkán, ez egy fillérekből fenntartható autó, örökgaranciával. Nem kell szerelni, én csak unalomból, hobbiból szoktam néha. Az pedig a hosszú túrák alkalmával derült ki, hogy mennyire jól jön a nagy csomagtartó, pedig azt hinné az ember a formából, hogy kicsi a tárhely, de alapból a te autódénál nagyobb, az ülések lehajtásával pedig csillagászt kell hívni, hogy meghatározza a teret fényévekben. Hátul van egy diszkrét, láthatatlan vonóhorog, amivel néha odébb szoktam húzni a házamat, ha túl hangos a szomszéd. Nem erőlködik ilyenkor sem a motor, mert egy tizenháromfokozatú automata van hozzápárosítva, kvadrokuplunggal. Kevlár.

A beltérben minden gondolatvezérelt, és nincs benne sávelhagyásra figyelmeztető nyenyergés, mert ha lemész az útról, aszfaltoz egy újat maga elé. Ez alapáras volt. Egyszarvúbőr ülések vannak benne, a műszerfal pedig Yetibőrrel van bevonva, szűzlányhajjal szegve. Nem ilyen gagyi műanyagból van a beltér, mint a tiédben. A klíma ötvenzónás. Különböző illatokat tud adagolni akár automatikusan, hangulatfelismerés alapján. Kedvencem a Frissen Fürdött Palvin Barbi kollekció közepes állása, de nem rossz a Megan Fox Teliholdkor Pucéran sem.
Most, hogy belegondolok, inkább nem is mondom meg, hogy milyen autóm van. Úgyis az a lényeg, hogy ha lecserélem valami másra, az is jobb lesz, mint a tiéd. Mert én mindig jól választok, te meg megveszel minden szart. Azt hiszem, hogy megyek is és veszek egy másik kocsit, tudod, csak hogy bosszantsalak, de amúgy nincs szükségem rá, hisz a mostani is tökéletes. Nem is tudom, mi legyen az utód, de hogy olyan nem lesz, mint amilyen neked van, az biztos. Mert az én autóm mindig jobb, mint a tiéd!


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
