Csoportbeosztások, időterv, miegymás

2013.05.31. 17:51

Nos, szerencsére elég hamar sikerült megszülni a csoportbeosztásokat, de nem volt egyszerű feladat. Elsősorban azért, mert rengeteg kritériumnak kellett megfelelni - mindnek nem is ment -, másrészt mert felmerültek egyedi igények a regisztráció során.

Figyelembe kellett venni a rutint (a nevezők nagy hányadát jól ismerjük), az autók teljesítményét de azt is, hogy utcai- vagy épített autóról van-e szó. Talán ezért tűnhet elsőre helyenként furának az összetétel, de a rutin azt mondatja, hogy működhet a dolog, különös tekintettel arra, hogy nem zigóták, hanem értelmes, gondolkodó emberek ülnek autóba és próbálják meg jól érezni magukat.

Szemfülesek észreveszik, hogy midnegyik csoportban több, mint 25 autó van, ez nem véletlen. Egyrészt kell némi biztonsági tartalék, mert lesznek olyanok, akik nem tudnak eljönni ill. visszalépnek ráadásul nem minden autó szokta kibírni a nap végéig. Ennyi ráhagyás még belefér, a versenyigazgatósággal eleve így beszéltük meg és így engedélyezték.

Nem kell aggódni attól, hogy nem férnek majd el, a pálya elég széles, visszapillantótükör pedig minden autón van.

Az első csoport a márkacsoport, a hondások ismét gyorsan és határozottan mozdultak rá a felhívásra csakúgy, mint az MX-5-klub.

A második a halálcsoport - ahogy azt idebent elneveztük - ez talán a legszínesebb, ide igyekeztünk összeterelni a rutinosabb, de nem über-autóval érkezőket, akik ugyanakkor figyelni tudnak a kezdőkre illetve azokat, akik már a harmadik pályanapra jönnek és tudjuk róluk, hogy nem az autó széthajtása a céljuk.

A harmadik csoport az utcai ill. tuning-autóké és azoké, akik jelezték, hogy nem a köridő, hanem a szórakozás a céljuk, de volt olyan is, akinek autója még bejáratós és inkább csak gurul egyet óvatosan, mintsem üvöltő kipufogóval körzőzze meg a célegyenes ráfordítót. Ebben a csoportban akadnak tényleg erős - 200 lóerő fölötti - és kismotoros autók is, de máshol egyszerűen nem lett volna számukra hely, hiszen az első csoport tele, a másodikba már túl sok, túl erős autó lett volna, a negyediket pedig leginkább a rutinos pályajárók és épített versenygépek uralják.

Nos, szerencsére elég hamar sikerült megszülni a csoportbeosztásokat, de nem volt egyszerű feladat. Elsősorban azért, mert rengeteg kritériumnak kellett megfelelni - mindnek nem is ment -, másrészt mert felmerültek egyedi igények a regisztráció során.

Figyelembe kellett venni a rutint (a nevezők nagy hányadát jól ismerjük), az autók teljesítményét de azt is, hogy utcai- vagy épített autóról van-e szó. Talán ezért tűnhet elsőre helyenként furának az összetétel, de a rutin azt mondatja, hogy működhet a dolog, különös tekintettel arra, hogy nem zigóták, hanem értelmes, gondolkodó emberek ülnek autóba és próbálják meg jól érezni magukat.

Szemfülesek észreveszik, hogy midnegyik csoportban több, mint 25 autó van, ez nem véletlen. Egyrészt kell némi biztonsági tartalék, mert lesznek olyanok, akik nem tudnak eljönni ill. visszalépnek ráadásul nem minden autó szokta kibírni a nap végéig. Ennyi ráhagyás még belefér, a versenyigazgatósággal eleve így beszéltük meg és így engedélyezték.

Nem kell aggódni attól, hogy nem férnek majd el, a pálya elég széles, visszapillantótükör pedig minden autón van.

Az első csoport a márkacsoport, a hondások ismét gyorsan és határozottan mozdultak rá a felhívásra csakúgy, mint az MX-5-klub.

A második a halálcsoport - ahogy azt idebent elneveztük - ez talán a legszínesebb, ide igyekeztünk összeterelni a rutinosabb, de nem über-autóval érkezőket, akik ugyanakkor figyelni tudnak a kezdőkre illetve azokat, akik már a harmadik pályanapra jönnek és tudjuk róluk, hogy nem az autó széthajtása a céljuk.

A harmadik csoport az utcai ill. tuning-autóké és azoké, akik jelezték, hogy nem a köridő, hanem a szórakozás a céljuk, de volt olyan is, akinek autója még bejáratós és inkább csak gurul egyet óvatosan, mintsem üvöltő kipufogóval körzőzze meg a célegyenes ráfordítót. Ebben a csoportban akadnak tényleg erős - 200 lóerő fölötti - és kismotoros autók is, de máshol egyszerűen nem lett volna számukra hely, hiszen az első csoport tele, a másodikba már túl sok, túl erős autó lett volna, a negyediket pedig leginkább a rutinos pályajárók és épített versenygépek uralják.

Bízom abban, hogy remekül megleszünk így is (mindenki kedvében járni lehetetlen, remélem, megértik), eddig sosem volt gond, kívánom, hogy most se legyen. Apróbb változtatásokat még eszközölhetünk, de csak végszükség esetén, hiszen ha valaki átkerül egy másik csoportba, akkor onnan is ki kell venni egy másik résztvevő és az 1-4-es csoportok eléggé be vannak betonozva.

Olvasgassák, barátkozzanak vele és érkezzenek idejében, ne csússzon a program, ha lehet.

I.csoport, II.csoport, III.csoport, IV.csoport

A vezetéstechnikai tréningek időbeosztását az egyes - 25 perces - etapok időpontjainak figyelembevételével állítjuk majd össze és közöljük a jövő hét folyamán. Ez leginkább azokat érinti majd, akik mindkét helyre jelentkeztek.

Az időbeosztás a következő:

Időbeosztás – Totalcar Hungaroring Pályanap 3

7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:20 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele, box- és transzponderbérlés

9:30 – Gyorstalpaló eligazítás

10:00 – 10:25 – Első csoport / 1
10:30 – 10:55 – Második csoport /1
11:00 – 11:25 – Harmadik csoport /1
11:30 – 11:55 – Negyedik csoport /1

12:00 – 12:25 – Első csoport /2
12:30 – 12:55 – Második csoport /2
13:00 – 13:25 -  Harmadik csoport /2
13:30 – 13:55 – Negyedik csoport /2

14:00 – 14:25 – Első csoport /3
14:30 – 14:55 – Második csoport /3
15:00 – 15:25 – Harmadik csoport /3
15:30 – 15:55 – Negyedik csoport /3

16:00 – 16:25 – Első csoport /4
16:30 – 16:55 – Második csoport /4
17:00 – 17:25 – Harmadik csoport /4
17:30 – 17:55 – Negyedik csoport /4

Amíg a pálya előírásai engedik – Open pitlane session

Friss információval folyamatosan jelentkezünk a totalcar.hu/palyanap - oldalon. Kérdése/észrevétele van? Itt tegye fel!

Hogy mi lesz még?

- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera elhozza a Hungaroring általuk épített 1:32-es méretarányú mását, melyen bárki kedvére játszhat.

- A SimTechsRacing két, élethű mozgó szimulátorral képviselteti magát és én mondom: remek szórakozás, pláne, hogy a másodperceket nem saját, utcai autónkkal kell kergetnünk.

- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.

- Gumis Peti is kivonul mobil szervizével, ingyen és bérmentve dobja le a karkaszra kopott gumit és rakja fel a friss, ropogósat.

- Aki bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen. Ma tudtam meg, hogy plusz diagnosztikai-műszer lavinával készül. Ha gondja-baja van, Tibort megtalálja a Totalcar-boxnál, az oszcilloszkóptól balra.

- A gyermekeknek persze ugrálóvár, kis villanyautó- és motor a paddock alatti aszfaltozott parkolóban. A Hungaroring Kart Center pedig jelentős kedvezményt ad áraiból, így egy menet 1500 forint a felnőttnek és 1200 a gyerekeknek. Nem kizárt, hogy mi is itt kötünk ki Bandistul-Karottástul, ha netán autóink feladnák a küzdelmet, amire - valljuk be - mindig van esély.

- Standdal képviselteti magát a Bitframe, az elektronikai kütyük frissen indult webshopja, ahol minden látogató (figyelem, nem csak a regisztráltak) 10 százalékos kedvezményt kapnak az amúgy sem húzós akciókamera-kínálatból. Velük karöltve pedig a magyar Time Attack bajnokságot szervezők is ott lesznek, talán érdemes megnézni, mit hoznak ki a fiúk a talán legolcsóbban űzhető autósportból.

- Bónusz, hogy a Hungaroring Off Road központja is becsatlakozik és az ő programjuk egész élvezetes, pláne, hogy bárki a kormány mögé ülhet. Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc.

A Prokite Kft., a CamOne Infinity forgalmazója a helyszínen ingyenesen felszereli kameráit az érdeklődők autójára és a felvételeket - természetesen - egy pendrive-ra (vagy DVD-re) feltöltve átadja azoknak, akik igényt tartanak erre és feliratkoznak standjukon a listára. A nap folyamán mindössze 32 autót tudnak így felkamerázni, érdemes lesz sietni, feltéve, ha megnézbéd magad odahaza HD-ben. Természetesen minden regisztrált 25 százalékos kedvezményt is kap az akciókamera árából, ha netán rákíván egyre.

- Ezen felül képviselteti magát a Nissan, Toyota, Honda, Mercedes, Mazda és a VW-csoport is. Ki versenyautóval, ki utcaival és lesz olyan, akinél vezetni is lehet.

- Étel-ital, étterem, büfé, természetesen biztzosított. Ahogy a zenei aláfestés is.

Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot