Kemény Kadett fék

2002.01.04. 08:19
Ha huzamosabb időre leállok, induláskor a fékpedál kemény, olyan, mintha le sem lehetne nyomni, természetesen a fék alig fog.
Kedves Doki!
1981-es 1,6 SR Kadettem van. Egy éve (kb. 13 ezer km-rel ezelőtt) cserélték a főfékhengert, munkahengereket, fékbetéteket. Kifogástalanul működött eddig, azonban a hűvös idő beálltával (10 fok alatt) az alábbi jelenség észlelhető: ha huzamosabb időre leállok (kb. 4-5 órára) , induláskor a fékpedál kemény, olyan, mintha le sem lehetne nyomni, természetesen a fék alig fog. Három-négy taposás után minden rendbe jön, mintha mi sem történt volna. A jelenség független attól, hogy száraz vagy nedves a levegő. Mi lehet a gond?
További jó munkát, és az eddigiekhez hasonló hasznos és élvezetes válaszokat kívánok!
Üdvözöl Miki
(2001. 11. 07.)

Ennél a típusnál gyenge pont a szervo fékrásegítő. Mivel öreg konstrukció és vagy 4 féle főfékhengerrel szerelték, nem is egyszerű bontott és azért jó rásegítőt szerezni. Még főfékhengerrel együtt sem. Az ára sem szerény (a bontottnak sem).
Én az Opel Astráét szoktam rátenni főfékhengerrel együtt. Még olcsóbb is a bontóban, mert nem annyira hiánycikk, viszont jobb, újabb konstrukció.
Elhanyagolni nem szabad a dolgot, csak mert drága! Ha egyszer menet közben keményedik fel a fék, mert megszűnik a rásegítő hatás, na az többe is kerülhet!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.