Gázon jó, benzinen nem

2002.04.08. 09:55
3000-es fordulattól kezdve elkezdett szaggatni a motor, mintha nem kapna elegendő üzemanyagot. Nem nyaggatva tovább a motort, átálltam gázra, s a szaggatás megszűnt.
Kedves Doki!
Néhány hete sikerült szert tennem egy Honda Civic 1.6 ESI-re. Mint minden használt autó vásárláskor, természetesen számítottam kisebb rejtett hibákra, melyek csak a később fognak kiderülni, de nem gondoltam volna, hogy már az első hét ilyen nagy meglepetésekkel fog szolgálni.
A problémám a következő, amiben a segítségedet szeretném kérni: az autó benzin-gáz üzemű. Vásárlás után azonnal irány szerelőhöz, hogy ellenőrizze a gáz beszerelést, és egyéb beállításokat. Hála istennek mindent rendben talált. Feltankoltam próbaképpen az autót benzinnel és gázzal teljesen.
Először az előírásoknak megfelelően jártam gázzal, s semmi hibát nem tapasztaltam. Ám folyamatos benzin üzem esetén jött elő egy kis gubanc.
3000-es fordulattól kezdve elkezdett szaggatni a motor, mintha nem kapna elegendő üzemanyagot. Nem nyaggatva tovább a motort, átálltam gázra, s a szaggatás megszűnt. Arra gondoltam, valószínű, hogy benzinszűrő miatt dadog a motor. Elvittem szerelőhöz, a szűrőt kicserélte, de sajnos semmi változás. Továbbra is marad a szaggatás, és az erőtlen motor benzinnel.
A benzinszűrővel együtt cseréltettem gyertyát, légszűrőt, olajat,
vezérműszíjat (bár az utóbbiak inkább az általános vásárlás utáni cserék).
A kérdésem tehát az lenne, hogy ha nem a benzinszűrő eltömődése okozta a hibát, illetve gáz üzem esetén hibátlan a működés, akkor hol kellene kutatni, illetve kit tudsz javasolni, aki kedvező áron tudna nekem segíteni?
Előre is köszönöm válaszod!
Tibi
(2001. 12. 19.)

Ha gázüzem esetén a motor működése megfelelő, azt jelenti, nem a gyújtási rendszerben kell a hibát keresni. Elképzelhető - és a valószínűségi sorrend is ez - hogy a benzinpumpa nem szállít megfelelő nyomással üzemanyagot. Ezt egy egyszerű nyomásméréssel lehet kontrollálni, persze csak megfelelő műszer kell, és az értékek ismerete szükséges.
Aztán a gázüzem másik rákfenéje is okozhatja, ez pedig az eldugult, elkorrodált befecskendező fúvókák miatt van. Sajnos, aki nem használja a vegyes tüzelésű autóját rendszeresen benzinnel is, annál elő szokott fordulni! Aztán kisebb valószínűséggel, de okozhatja valamelyik érzékelő szenzor, esetleg a vezérlő computer hibája is, de ez utóbbit a leírtak alapján szinte kizártnak tartom!
Azt is leírtam már többször, hogy senki munkájáért nem szeretnék erkölcsi bonyodalmakba keveredni, ergo lehetőség szerint ki is kerülöm ezt a dolgot.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.