Büdi Astra hátsó kerék

2002.04.09. 14:18
Az egyhetes út folyamán minden megállás után a bal hátsó kerék felől erős, égett gumiszag áradt. Az abroncs egyébként teljesen sértetlen volt (s azóta is az).
Kedves Doki!
1 éves Opel Astra G gépkocsimat többnyire munkába járásra használom, ez napi 2x20 km. Az autóval semmilyen gondom nincs, azaz eddig nem volt.
Nemrégiben azonban Ausztriába utaztunk síelni: 3 személy+síbox,
autópályán tartósan 150-160 km/h sebesség, és mindez mínusz 10-15 fokban. Az egyhetes út folyamán minden megállás után a bal hátsó kerék felől erős, égett gumiszag áradt. Az abroncs egyébként teljesen sértetlen volt (s azóta is az). Miután hazajöttem és autómat újra a "szokott" rendben használom, a szag maradéktalanul eltűnt. Meg tudod mondani, mi lehetett ez? Mennyire sürgősen vigyem szervizbe? Persze más kérdés, hogy ott mit mondok majd, mert azóta minden OK. Ja, és egyébként sem az autó menetteljesítményével, sem az úttartással, sem pedig a fékerővel (fékhatással) nincs, és nem is volt semmi gond. És alaposan körbeszaglásztam a kocsit, csak a bal hátsó kerék "bűzlött".
Köszi, László
(2001. 12. 20.)

Elképzelhető, hogy az említett keréknél a fék kicsit beragad, és ez hosszú úton a túlmelegedés mellett szagban is érezhető. Esetleg, ha nem a típushoz teljesen megfelelő keréktárcsák, vagy gumiköpenyek vannak a kocsin, terheléskor berugózva hozzáérhetnek a kerékjárati dobhoz, vagy a sárvédő ív peremezéséhez. Ez általában hallható hangot is produkál a szagon kívül!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.