Legyengült Sierra 2.0

2002.04.13. 17:41
A te kocsidnál az alapjárati ingadozás nem rendszeres, és párosul a motor teljesítmény csökkenésével, ezért inkább a légmennyiségmérőre szavaznék. Esetleg a hőmérséklet érzékelő szenzorra, de az a Fordoknál szinte örökös élettartamú.
Kedves Autódoki!
Az archívumban megtaláltam az általam is tapasztalt probléma felvetését, de a válasz ott - annak hosszúsága miatt - elmaradt.
Az autó egy Ford Sierra 2.0 EFI (katalisator), automata 1987-es és svájci, kb. 200 ezer km-rel.
A mások által tapasztalt alapjárati ingadozást én csak kétszer figyelhettem meg, három hét különbséggel (igaz mostanában). Mindkét esetben leállt az autó motorja.
A problémáim a következőek: az autó hidegben elsőre soha nem indul be, melegen a hiba nem jelentkezik. Országúti fogyasztása 13 liter körül van. Az autó érzéseim szerint nem nyújtja az elvárható teljesítményét, vagyis nagyon lusta és nem rugalmas. (Előző autóm Suzuki 1.3, és még az is jobban gyorsult).
Amit tudok a motorról: olajcsere, gyertyacsere, gyertyakábelcsere, légszűrőcsere, kompressziómérés (a szerelő szerint ereje teljében vannak a hengerek), akkkumulátorcsere.
Ha ezen információkból esetleg tudnál segíteni, megköszönném!
Kövi
(2002. 01. 23.)

Általában ezeknél a motoroknál a légmennyiségmérő kopása, elöregedése, illetve az alapjárat szabályzó motor, (BOSCH-motor) mechanikus oldalán a kartergáz lerakódása okozza az ingadozó alapjáratot. Az előbbi hiba a légmennyiség mérő cseréjével oldható meg, (nem olcsó, általában bontottat szoktak keresni hozzá) míg a második esetben általában segít a benzinben, vagy nitrohigítóban történő áztatás, átmosás. A te kocsidnál az alapjárati ingadozás nem rendszeres, és párosul a motor teljesítmény csökkenésével, ezért inkább a légmennyiségmérőre szavaznék. Esetleg a hőmérséklet érzékelő szenzorra, de az a Fordoknál szinte örökös élettartamú.
Meg kellene mérni a motor CO-értékét katalizátor előtt és után is. Amennyiben feltűnően magas a mért érték (minden fordulaton), akkor a hőmérséklet szenzor a ludas. Ha alapjáraton magas és fordulaton szinte normális értéket lehet mérni, a légmennyiség mérő lehet cserére érett.
Egyébként ezeknek a kocsiknak már van kommunikációs csatlakozójuk és lehetőség van rá, hogy megfelelő célműszerrel felszerelt szervizben kifaggassák a computerét, milyen elektromos rendszerbeli problémát tárolt a memojában! Nem túl részletes a kapott info, de mégis, a megfelelő tapasztalattal rendelkező szerelőnek biztos támpont a javításhoz!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.