Szenvedve induló Daewoo

2002.04.24. 14:34
Ismételt indítás alkalmával, csak hosszas üres önindítózás után néha be-be ugrik egy-egy henger, aztán még egy, és még egy és még egy, és végül beindul. Ezt követően a motor alapjárata egyenletes, "szépen jár". Jól húz, minden rendben lenne, csak ne kéne este leállítani és reggel hideg motornál újra szenvedni.
Hali Doki!
Van nekem (bánatomra) egy Daewoo Nexia 1,5 16v DOHC 1995-ös évjáratú gépem, 100 ezer feletti futott km-rel. Sajna a minap a vezérmű szíj feszítő görgő alumínium ötvözet tartó konzolja egész egyszerűen kettétört, a következménye teljes hengerfej felújítás, és ha már szét van szedve, dugattyúgyűrű csere is.
A motor gyönyörűen jár. Amennyiben beindul.
Főleg reggel, hideg motornál a következőt adja elő:
- első indításra azonnal beindul, felpörög, majd leáll.
- következő indításra beindul, beáll 1500 1/s fordulatra, majd kb. 30 sec elteltével szép lassan csökken a fordulat, aztán ismét leáll
- ismételt indítás alkalmával, csak hosszas üres önindítózás után néha be-be ugrik egy-egy henger, aztán még egy, és még egy és még egy, és végül beindul. Ezt követően a motor alapjárata egyenletes, "szépen jár". Jól húz, minden rendben lenne, csak ne kéne este leállítani és reggel hideg motornál újra szenvedni.
Most annál a szerelőnél (nem a márkaszerviz) van az autó, aki a hengerfej javítását végezte, de nem igazán látom rajta, hogy bármi ötlete lenne a hibával kapcsolatban.
Légyszi segíts!
Előre is köszönöm!
Üdv: Szabó Zoltán
(2002. 02. 12.)

Szerintem el kéne vinni egy márka szervizbe, ahol gépre tudják rakni és kikérdezni a vezérlő computert, valamint kiürítik annak memo-ját. Sőt installálják a rendszert. Mert nem elképzelhetetlen, hogy a motor szétbontás alkalmával a hosszú táp szünet, és még néhány dolog miatt ezt igényli. Lehet csak ennyi kell neki!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.