Zöldkártyán bukó Civic

2002.04.24. 14:48
Az autó állt kb. fél évet, most lett csak beindítva a mérés előtt kb. fél órával. Mi lehet a gond? Lambda szonda vagy a katalizátor, vagy csak a sokáig állás miatt a kipufogóban valami lerakódott?
Tisztelt Autódoktor Úr!
Van egy 1996-os 4 ajtós Honda Civic 1.6 ESi, 165 ezer km-el, a zöldkártya készítésnél nagyon megbukott, mert több mint 4-5-szörös volt a megengedettnél az érték. Kékes füst nem jön a kipufogóból, szóval nem eszi az olajat.
Az autó állt kb. fél évet, most lett csak beindítva a mérés előtt kb. fél órával. Mi lehet a gond? Lambda szonda vagy a katalizátor, vagy csak a sokáig állás miatt a kipufogóban valami lerakódott?
A kompresszió nagyon jó, az alapjárat egyenletes. Mit tegyek?
Üdv: Viktor
(2002. 02. 13.)

Először is tudni kéne, hogy melyik mért érték volt az, ami miatt elmeszelték a környezetvédelmi vizsgálaton?
Ennek fényében aztán könnyebb tippelni, mi is okozhatja. A fél éves állás biztosan nem, ha már fél órát üzemelt a motor!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.