Húzatva furcsán kihagyó Kadett

2002.12.23. 23:00
Cseréltem benne gyújtókábeleket, gyertyákat, rotort, olajat, szűrők, stb. de ez nem segített. Volt olyan problémám is, hogy ezen cserék után sem ment minden henger hidegen, ill. a kipufogóból kormos víz távozott.
Hello
Opel Kadett D 1,3 S típusú autómmal kapcsolatban az a problémám, hogy a fokozatok kihúzatásánál, főleg 2. és 3. fokozatokban (néha kell, mert 90 százalékban városi forgalomban használom), a motor egy idő után megtorpan, morgó hangot hallat, nem megy tovább. Egy idő után aztán, mintha egy dugó "kirepülne", 1-2 másodpercre újra elkezd húzni, majd ismét megtorpan. Ha ezután fölkapcsolok, nagyon nehezen tér magához, rángat, könnyen leáll. Mi lehet a gáz? Továbbá cseréltem benne gyújtókábeleket, gyertyákat, rotort, olajat, szűrők, stb. de ez nem segített. Volt olyan problémám is, hogy ezen cserék után sem ment minden henger hidegen, ill. a kipufogóból kormos víz távozott a szabadba, bár ez az OMV üzemanyagok mellőzését követően jelenleg nem áll fenn (mármint a kormos víz).
Mekk Elek
(2002. 08. 26.)

Nem hiszem, hogy az említett hálózat üzemanyaga okozná a bajt. A leírt tünetek alapján, valószínűségi sorrendben a következőket javasolnám ellenőrizni:
- Ha van beépítve benzinszűrő, nincs-e eldugulva a felgyűlt koszszemcséktől?
- Az AC-pumpa rendesen termeli-e a benzint a porlasztóba, nincs-e elkopva, vagy membránja átszakadva? Ekkor a motorolajba is juthat benzin, ez pedig rontja a motorolaj kenési képességeit és többféle, (alapjárati-, kartergáz felerősödési-, és hidegüzemi problémát is okozhat!)
- Ha a fentiek nem állnak fenn, a porlasztót kell szétszedni, kitisztítani és ellenőrizni az úszószintet, nem túl alacsony-e? Ennek okai lehetnek: (bár nem ismerem a típusát és az Opel épített néhány félét az 1,3 S motorokra!) Egyes porlasztóknál van gyárilag beépített szűrő a tűszelep előtt és ez el tud tömődni, mert általában ritkán, vagy sosem tisztítják.
- A tűszelep fészkének kilazulása a porlasztó fedeléből, ha nem menetesen van rögzítve, akkor is ki tud rázódni! Ez utóbbi variációnál egyszerűen kis puha alumínium, vagy réz alátéttel és kicsi kalapáccsal vissza kell kocogtatni.
- Varajet-II porlasztó esetén azonban egész más dolgok is okozhatják ezt a tünetet. Ha véletlenül ilyen van a te kocsidon is (bár tudható, hogy kevés 1,3 S-re tették!) írd meg, és folytatom az ötleteket.
A leírt tünetek alapján ugyanis arra gyanakszom, hogy a motor kihúzatásakor a porlasztó úszóházából kifogy az üzemanyag, és váltás után, mikor a motor kevesebbet pörög, vissza tud töltődni a megfelelő szintre. Ekkor előbb rángatva, majd egy-két sec múlva, amikor elég benzin kerül a porlasztóba, normálisan kezd üzemelni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.