Lanos alapjárat

2003.04.04. 15:45
Tanácstalan vagyok, és úgy tűnik, a szerviz is.
Tisztelt Autódoki!

Daewoo Lanos SE 1997-es évjárat, 140 e km, eddig hibátlanul ment.
3 hónappal ezelőtt felment az alapjárat 1400-ra, szakszervizben kitisztították az alapjárati motort, azt mondták, ha megint előjön a hiba, akkor cserélni kell. Egy hét múlva a hiba ugyanaz, másik szakszervizben ki is cserélték az alapjárati motort.
Azóta 1-2 hétig hibátlanul megy az autó, aztán mindig elindul az alapjárat felfelé, 1300-tól egészen 3000-ig felmegy néhány nap alatt.
Három hónap alatt összesen hatszor voltam szervizben, kétszer cserélték is az alapjárati motort, a többi alkalommal csak kitisztították és nullázták a komputert. Utoljára azt mondták, hogy nincs jobb ötletük, ki kell próbálni egy új komputert, ez viszont nekem nem tűnik eléggé megalapozottnak.
Úgy vettem észre, hogy ha a hiba jelentkezése után egyből megyek szervizbe (mondjuk 1400-as alapjáratnál), akkor a tisztítás (varázslás?) is elég, viszont azon két alkalommal, amikor cserélni kellett a motort, már 3000-nél járt az alapjárat (ettől ment tönkre?).
Még annyi, hogy ahogy bemelegszik a motor, úgy megy egyre feljebb az alapjárat, aztán egy-egy megállásnál jelentősen ingadozik is. És a legfurcsább, hogy egy tisztítás/csere után egy-két hétig mindig hibátlanul megy. Tanácstalan vagyok, és úgy tűnik, a szerviz is.

Üdv:
Béla

Kedves Béla!

Ha a tisztítás segít, akkor azt kéne megvizsgálni, mitől koszolódik a szelep!
Általában a szívócsőbe vezetett kartergáz olajpára tartalma és a bejutó finom por egyvelege szokott lerakódni, ill. ezek odaégett lerakódása okozza a szelep leragadását.
Ha túl sokáig erőlködik a motor hiába, akkor bizony tönkremegy.

Ficzere Miklós


A Lanos alapjárat problémára reagálnék!
Nekem 99-es évjáratú Lanos 1,5 SE van! Az alapjárati gondok nekem is előjöttek és elsőre nem is találták. Itt is koszolódás volt, majd minden helyre áll, később újra kezdődött!
A második esetnél a kartervisszavezető csövön volt egy kis repedés, amitől a légszűrőt megkerülve poros levegőt kapott! A cső 1.500 Ft-ba került, cseréje után többé nem jött elő a probléma!

Tisztelettel!
Zoli!

Köszönjük az értékes hozzászólást! Az ilyen hibákra nem lehet felkészülni szakmailag!
F.M.


Tisztelt Cím!

Most olvastam Béla Autódoktorhoz írt Lanos alapjárat című levelét.
Nekem 1,6-os Lanosom van, 2000.09-es kiadású. Hasonló problémával küszködtem. Jellemző volt az alapjárati ingadozás. A szerviz csak találgatott. Végül is ez év februárjában már annyira "eldurvultak" a dolgok, hogy volt olyan alkalom, amikor alapjáratban leállt alattam az autó. (A szervo nem igazán akart működni alattam.)
Bejelentkeztem sokadjára a szervizbe, ahol közölték velem, hogy már orvosolható a problémám, megkapták a javítási "sémát". Hétórás "műtét" volt. Egy vezetékkötegben kellett forrasztgatniuk. Azóta csodálatosan megy az autó. Nincs alapjárati fordulatszám ingadozás. 7-800-as az alapjárati fordulat. Azóta a fogyasztás is 8 liter alatt van. (Volt 10 fölött is.)

Üdvözlettel:
Doky

Köszönöm ismét a reagálást! Sok ilyen kis apró hibától leszünk okosabbak mindannyian!

Doki