Autódoktor Autódoktor

Rétegvastagság-mérő

2006.11.29. 11:15 -

Kedves Autódoki!

hasznaltauto vasarlas elott allok. Jo volna nem torott autot venni es ennek egallapitasahoz a legjobb modszer, amit laikus hasznalahat a festekvastagsagmero. Ket kerdesem lenne.
1) Hol lehet ilyet venni? Kb. mennyibe kerul? Es milyet erdemes venni?
2) Milyen retegvastagsag elfogadhato?

Köszönöm:

Istvan

Kedves Istvan!

Nem tudok konkrét címet rétegvastagság-mérő készülékre és az ár is nagy szórást mutat. Van műszer, amelyik mikronban ki is írja a mért értéket, ezek a drágábbak, az egyszerűek pedig egy LED-sorral vagy három LED-del jelzik, hogy vékony, normál vagy vastag a réteg. Egy gyári fényezésű autón is nagy szórást mutatnak a mérhető értékek, valamint attól is függ, hogy a lemezfelületek melyik részén mérjük.

Sík lemezfelületen, szélétől kb. 10-30 cm-re mérve ezek a jellemző értékek:
80-200 mikron: gyári fényezés
110-300 mikron: nagyon jó minőségű kézi fényezés
300 mikron felett: valószínűsíthetően gittelt, fényezett felület
Ezeket tekintse irányadó számoknak, eltérés lehetséges, ráadásul akár egy 350 mikronos fényezés is lehet elfogadható és tökéletes.

Üdvözlettel:

Istvan

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2006. november 29., 11:15, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítés, hengerfej
SUZUKI VITARA 1.9 D zárt terepjáró 1995-1998
8892 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
SUZUKI LIANA 1.6 4WD lépcsőshátú 2005-2013
11528 Ft
fékmunkahenger
SUZUKI BALENO 1.3 i 16V Ferdehátú 1995-2002
4444 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Captive to a German sense
of humour
We thought the Cascada was the cabriolet version of the new Astra. We were wrong. The nagging continued until the very last moment before my departure for the test drive, colleagues would incessantly bug me about the name.