Az üzemi hőmérséklet eléréséig ráz a motor alapjáraton

2008.01.11. 13:35
Van az izzítógyertyának csereperiódusa?

Kedves Autódoki!

Szeretném megtudni hogy milyen időközönként aktuális az izzító gyertyák cseréje? Van-e ennek korban vagy futásteljesítményben megadott élettartama? Mit lehet észrevenni ha ezek cserére szorulnak?

A második kérdésem pedig az lenne, hogy egy korábbi kédésben az állt hogy nem teljesen normális az ha az autó (Diesel) üzemi hőmérdéklet eléréséig ráz alapjáraton. Jelenleg az én autómnál észlelhető ez a jelenség, de ez is csak a téli időszakban. Nem tudom hogy ez most teljesen normális-e vagy valamilyen dúsítási probléma lehet. Kérem adjon tanácsot mit nézessek meg rajta vagy mi lehet az ami ezt okozza. Az autómban 1,5dci motor van, és jelenleg 4 éves, Km:55e.

Köszönöm:

Bálint

Kedves Bálint!

Az izzítógyertyát csak akkor kell cserélni, ha már nem izzít, előírt csereperiódus általában nincs. Normál üzemben, tehát mérés nélkül csak akkor lehet észrevenni az izzítógyertya vagy gyertyák halálát, ha a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, mert ez alatt (5-8 Celsius-fok) általában a korszerű direkt befecskendezéses modellek nem is izzítanak egyáltalán. Amikor egy gyertya nem izzít, akkor a beindulás után 2-5 másodpercig az egyik henger sántít, és a kipufogós szürkéskék füst jön, ütemesen. Aztán ahogy az a henger is beindul, megszűnik a füst.

Az alapjárati rázás egészen az üzemmeleg állapotáig semmiképpen nem normális, és nem az izzítógyertya hibája. Az izzítógyertya az idulás után - modelltől függően - 1-3 percig még izzít a hideg motor károsanyag kibocsátását csökkentendő, utána semmilyen hatása nincs a motorüzemre. Ha a rángatás tovább is jelen van, akkor ott valami más probléma van.

Üdvözlettel:

Autódoki